Fierul este un mineral estenţial pentru buna funcţionare a organismului şi este implicat în multiple procese metabolice. Acesta este indispensabil în transportul oxigenului în organism, precum şi în respiraţia celulară.

Pentru a preveni carența de fier este recomandat să consumăm alimente bogate în fier, cel puţin o dată pe săptămână. Pentru adulți, doză zilnică recomandată de fier este cuprinsă între 8 și 27 mg, potrivit specialiștilor din domeniul sănătății, precum „The National Institutes of Health”.

Carnea este considerată sursa principală de fier, însă aceasta poate fi substituită de numeroase legume. Iată ce legume conțin foarte mult fier.

1. Spanacul

Legumele frunzoase, precum spanacul, conțin foarte mult fier. Doar 3 căni de spanac conțîn 18 mg de fier, mai mult decât o friptură de 230 de grame. Iar o salată de spanac este suficientă pentru a întruni necesarul zilnic de fier.

2. Broccoli

Nu este doar o sursă excelență de fier, ci și o legume ce conține o varietate de nutrienți esențiali, cum ar fi vitamina C, vitamina K și magneziu. Mai mult, vitamina C din broccoli îmbunătățește capacitatea de absorbție a corpului în ceea ce privește fierul.

3. Lintea

Adăugând o cană de linte într-o supă sau în salată ta preferată vei descoperi un mod simplu prin care îi poți oferi corpului tău mai mult fier decât ar avea o friptură de 230 de grame. De asemenea, lintea este bogată în proteine, fibre alimentare și potasiu.

NapocaNews