Programata initial pentru finele acestui an, finalizarea unui lot de 15 kilometri din Autostrada Transilvania se amana pe termen nelimitat. De vina sunt atat autoritatile, care n-au eliberat la timp documentele necesare inceperii lucrarilor, cat si constructorul. Iata despre ce este vorba.

Compania Nationala pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a contractat inca din anul 2016 Straco Grup SRL – societate fondata de familia Horpos – pentru a construi un lot de 15,6 kilometri de sosea de mare viteza, parte din tronsonul dintre Ogra si Campia Turzii al A3.

La acel moment, Straco Group se afla deja de un an in insolventa, asa ca i-ar fi fost de mare folos sa poata lucra repede si sa incaseze bani de la stat, pentru a se redresa financiar. Din pacate, lucrurile n-au mers deloc asa cum ar fi trebuit.

Unul dintre motive, sustine CNAIR, este ca acordul de mediu pentru proiect a intarziat mai mult decat ar fi trebuit. Apoi au fost probleme cu relocarea utilitatilor. Una peste alta, Compania a emis prima autorizatie de construire pentru drum abia in noiembrie 2017. Apoi, a mai emis inca o autorizatie in februarie 2018.

Cu alte cuvinte, abia dupa 2 ani de la momentul in care a fost contractata, societatea Straco Group a primit, in sfarsit, posibilitatea sa lucreze pe intregul santier.

Numai ca, dupa ce a primit unda verde pentru a se apuca de lucru, societatea n-a mai mobilizat suficienti oameni si utilaje, pe santierul lotului de autostrada. In ultimul an s-a lucrat putin si incet. Iar lucrurile par sa mearga din rau in mai rau.

Asa se face ca – potrivit unei postari recente a Asociatiei Pro Infrastructura (API) – acum buna parte din santier arata ca si cum ar fi parasita.

NapocaNews