Trenurile românești mai lente decât trotinetele electrice

Trenurile de călători depășesc arareori viteza unei trotinete electrice, în timp ce vagoanele cu mărfuri sunt duse, prin România, mult sub această viteză

Un comunicat oficial al Ministerului Transporturilor ne arătă că viteza trenurilor de mărfuri pe căile ferate din România a fost anul trecut una sub 17 kilometri pe oră, adică sub cea a trotinetelor electrice. Acestea dezvoltă în medie o viteză de 20-25 kilometri pe oră, dar unele mai performante pot depăși chiar 40 km/h.

De altfel, potrivit miniaterului de resort, în 2018, CFR Marfă a transportat un volum total de marfă de 24,58 milioane de tone, iar viteza comercială de deplasare a trenurilor de marfă a fost una de 16,8 km/h.

Rută București – Constanța care din punct de vedere tehnic ar putea aduce cea mai mare viteză, de 48,09km/h. În realitate, pe acest traseu, viteza comercială permisă pentru mărfuri este de 31,17 hm/h. Nici cea mai mare viteză comercială permisă, de 33,65 km/h, pe ruta București-Urziceni-Galați, nu atinge viteza maximă a unei trotinete electrice.

Trenurile de călători nu ies nici ele din tipare. Asfel, conform specialiștilor niciun tren din România nu atinge viteza de 100 km/h. Dacă ruta București-Constanța viteza tehnică este de 100,90 km/h, viteza reală cu care se deplasează trenurile de călători este de 97,52 km/h. Teoretic, căci practic ele rulează cu viteze cuprinse între 45-66 km/h. Abia daca întrec, pe anumite segmente trotineta electrică.

Și ca imaginea să fie totală,  România se situează pe ultimul loc în UE în privința calității și siguranței serviciilor pe calea ferată.

NapocaNews