Comandant german, despre apararea spatiului aerian UE: Pilotii rusi sunt imprevizibili, in aer! Uneori ne saluta, alteori ne arata degetul mijlociu

Locotenentul colonel Swen Jacob, comandant in fortele aeriene germane, spune ca oricat de agile ar fi avioanele moderne de vanatoare, iscusinta pilotilor ramane esentiala pentru obtinerea si pastrarea suprematiei asupra vazduhului.

Swen Jacob are 50 de ani, iar pe ultimii 30 si i-a petrecut in armata germana. Initial a fost comandant de tanc, iar ulterior a devenit pilot de vanatoare.

Din 2014 a inceput sa piloteze unul dintre cele mai scumpe si mai puternice avioane de atac din lume: Eurofighter Typhoon, produs de un concern alcatuit din Airbus, BAE Systems si Leonardo (o multinationala care produce echipamente aerospatiale). In urma cu 2 ani, Jacob a devenit comandantul echipei de zbor de la baza aeriana militara din Neuburg (din sudul Germaniei).Intr-o scurta vizita a presei in baza militara germana – la care a luat parte si echipa Ziare.com – Swen Jacobs a explicat ce se intampla cand pilotii UE se intalnesc, in aer, cu cei ai Rusiei, dar si cat de mult conteaza, in orice situatie, priceperea si experienta celor aflati in spatele mansei avionului de vanatoare.

„Pilotii rusi sunt imprevizibili, in aer. Uneori arata degetul mijlociu, alteori ne fac urari!”

Swen Jacobs si pilotii pe care ii comanda zboara, de mai multi ani, atat sub comanda statului german, cat si sub comanda NATO. In 2016, spre exemplu, pilotii de la Neuburg au luat parte la misiunile de politie aeriana ale Aliantei din Tarile Baltice (al caror scop este sa ii tina la distanta pe rusi de spatiul aerian al UE). De fapt, acesti piloti se angajeaza inca, ori de cate ori le-o cere statul lor sau Alianta, in zboruri care sa ii impiedice pe rusi sa intre in spatiul aerian european de la Marea Baltica.

NapocaNews