Având în vedere faptul că pandemia Coronavirus a afectat foarte multe domenii de activitate din orașul nostru și în vederea adoptării unor politici publice eficiente, inclusiv din perspectiva alocărilor financiare de la bugetul local, Primăria Municipiului Cluj-Napoca inițiază în următoarele 30 de zile mai multe dezbateri publice în acest scop.

Dezbaterile se vor concentra în principiu, dar fără a se limita doar la acestea, pe următoarele teme/probleme:

  1. Cum a fost afectat domeniul respectiv de pandemia Coronavirus?
  2. Care sunt soluțiile în domeniul respectiv după pandemia Coronavirus?
  3. Care sunt modalitățile și politicile publice prin care Primăria și Consiliul local pot ajuta domeniul respectiv?

Dezbaterile se vor desfășura pe o platformă online de videoconferință potrivit procedurii de dezbatere publică în vederea elaborării și adoptării actelor administrative cu caracter normativ.

Calendarul dezbaterilor publice este următorul:

Starea sectorului cultural clujean. Alocările financiare pentru sectorul organizațiilor neguvernamentale : Miercuri, 27 mai 2020, ora 17:00;

Starea sectorului de sănătate clujean. Alocărille financiare pentru domeniul medical : Marți, 2 iunie 2020, ora 12:00;

Starea sportului clujean. Alocările financiare pentru domeniul sportului: Marți: 9 iunie 2020, ora 12:00;

Starea mediului de afaceri clujean. Provocări și soluții: Marți: 16 iunie 2020, ora 12:00;

Starea socială a municipiului Cluj-Napoca. Provocări și soluții: Marți: 23 iunie 2020, ora 12:00.

În lunile următoare avem în vedere continuarea dezbaterilor publice pe teme legate de învățământ, culte, transport, mediu și alte teme de interes public.

Cei care doresc să participe la aceste dezbateri pot să o facă potrivit procedurii de dezbatere publică în vederea elaborării și adoptării actelor administrative cu caracter normativ, disponibilă aici : https://primariaclujnapoca.ro/cetateni/dezbatere-publica/procedura-de-dezbatere-publica-in-vederea-elaborarii-si-adoptarii-actelor-administrative-cu-caracter-normativ/.

Persoanele care doresc să ia cuvântul în cadrul dezbaterilor publice vor fi înscrise pe platforma online de videoconferință, pe baza unui formular completat online pe site-ul Primăriei municipiului Cluj-Napoca (Secțiunea Depune cereri disponibilă aici: https://e-primariaclujnapoca.ro/registratura/cereri/ ), înainte cu minimum 4 ore de ora stabilită pentru începerea ședinței. Cetățenii care s-au înscris în aceste condiții, vor primi un link prin e-mail, prin care se vor putea conecta la dezbaterea publică și vor putea lua cuvântul.

Data începerii sesiunii de înscriere la cuvânt va fi comunicată odată cu anunțul privind organizarea fiecărei dezbateri publice.

De asemenea, în data de joi, 4 iunie 2020, ora 16:00, vom organiza dezbaterea publică pe marginea proiectului de hotărâre de consiliu local cu privire la Regulamentul de închiriere a locurilor de parcare, garaje și copertine aflate în administrarea Serviciului public de interes local pentru administrarea parcărilor.

Persoanele care doresc să ia cuvântul în cadrul acestei dezbateri publice pot depune o cerere în acest sens aici : https://e-primariaclujnapoca.ro/registratura/cereri/?c=101000.

Dezbaterile publice vor fi transmise online pe pagina de Facebook a Municipiului Cluj-Napoca.

NapocaNews