„La UrbanizeHub, suntem interesaţi de tot ceea ce are legătură cu dezvoltarea urbană şi am vrut să vedem care sunt cele mai dezvoltate localităţi din România din punct de vedere economic. Am mers cu datele la nivel de oraş. În acest sens, ne-am uitat la doi indicatori: PIB-ul per capita local, estimat pe baza veniturilor firmelor locale, acest indicator arată forţa firmelor de la nivel local, şi impozitul pe venit per capita. Acesta este un indicator al bunăstării creat la nivel local de toate entităţile plătitoare de salarii. Impozitul pe venit este o măsură a numărului de salariaţi şi a valorii medii a salariului la nivel local. Aici, am calculat media pe 2013-2017, pentru a evita variaţiile ce apar de la an la an, şi nu am luat anul 2018 în considerare, când IPV-ul a scăzut drastic, datorită unor măsuri ale Guvernului (impozitul pe venit a fost diminuat de la 16% la 10%)”, arată experţii urbanişti de la UrbanizeHub, în analiza postată online.

Pe primele trei locuri, în topul care are 30 de poziţii, se află în ordine localităţile Ghimbav, Mioveni şi Otopeni. Clujul este abia pe locul 10.

Specialiştii de la Urbanize Hub explică şi de ce au ajuns aceste oraşe în topul celor mai dezvoltate din România din punct de vedere economic. „Ghimbav, cel mai dezvoltat oraş din România, are într-adevăr o economie locală puternică, cu firme puternice prezente la nivel local: IAR, Viessmann, Premium Aerotec, PREH, Benchmark Electornics, Joysonquin Automotive Systems. Mai mult, aceste firme par să şi plătească salarii bune. Ghimbav este pe locul 1 în ceea ce priveşte PIB-ul local per Capita, şi pe locul 2 în ceea ce priveşte IPV-ul per Capita. Investiţiile făcute în Ghimbav se datorează în primul rând datorită proximităţii sale faţă de Braşov, datorită bazei industriale existente deja acolo, şi datorită proximităţii faţă de infrastructură de transport majoră. De asemenea, e important de menţionat că numărul de angajaţi din Ghimbav este mai mare decât numărul efectiv de locuitori. Aceeaşi poveste o avem şi în cazul Mioveniului (unde, în 2011, 14.000 oameni făceau naveta zilnic către fabrica Dacia şi alte firme din oraş), Otopeniului (cu 11.000 navetişti zilnic în 2011), Voluntariului (cu 7.600 navetişti în 2011), sau Năvodariului (cu Rafinăria Rompetrol şi industria hotelieră atrăgând 2.600 navetişti în 2011)”, arată cei de la UrbanizeHub.

NapocaNews