Un aliat al preşedintelui Donald Trump a schimbat complet conducerea unor instituţii mass-media publice americane precum Vocea Americii (VOA) sau Radio Europa Liberă, trezind temeri privind o politizare a informaţiilor difuzate de aceste canale de transmitere a informaţiilor, create pentru promovarea idealurilor de libertate şi democraţie în lume, informează AFP.

Directorii VOA, Radio Europa Liberă / Radio Liberty, Radio Asia Liberă, Al Hurra sau Radio Marti, au demisionat sau au fost demişi în ultimele zile de Michael Pack, noul director al organismului care le supraveghează (USAGM), potrivit unor membri ai Congresului american.

Directoarea VOA Amanda Bennett şi asistenta ei Sandy Sugawara, două jurnaliste cu experienţă, şi-au anunţat demisia luni, deoarece Pack, o rudă a fostului director de campanie al preşedintelui, Steve Bannon, urma să preia funcţia USAGM.

Miercuri, Michael Pack a demis conducerea altor instituţii media şi a dizolvat comitetele de supraveghere ale acestor organizaţii.

USAGM, o agenţie care ar trebui să fie independentă, finanţată din fonduri federale dar structurată pentru a furniza informaţii „obiective şi exacte” ţărilor private de o presă independentă, nu a răspuns întrebărilor adresate de AFP pe acest subiect.

NapocaNews