Epidemia de Covid 19 a adus o atitudine ciudată la destui români. Urlă unii pe toate rețelele de socializare și în petiții online, că le este teamă să înceapă școala de frica Covid 19, dar toată vara au umplut plajele din Bulgaria, Croația, Grecia sau Mamaia. Această dedublare morală la unii români frizează ipocrizia. Nu le-a fost teamă de coronavirus să stea pe plajele internaționale la aglomerație, dar exprimă o groază elitistă de teama Covidului tocmai când trebuie să-și trimită copiii la școală? Când dansau samba pe la terase sau se tolăneau pe plaje la înghesuială, unor români nu le-a fost teamă să se infecteze, dar când este vorba să-și trimită copiii la școală, frica coronavirusului devine paralizantă. Destui profesori și educatori au fost în două concedii toată vara, dar când e vorba să predea față în față cu elevii, așa cum cere Academia Română, inopinat apare teama de Covid. Sigur că în timpul când nu se predă, salariile trebuie să meargă întregi înainte? Academia Română a publicat recent un raport în care susține că învățământul online este distopic, doar învățământul clasic ”față în față” este cel eficace. Toate marile națiuni ale Europei au înțeles acest lucru și au deschis școlile din 1 septembrie să recupereze ce s-a pierdut în starea de urgență. Premierul britanic Boris Johnson a declarat că deshiderea școlilor este o chestiune de siguranță națională, fără educație Marea Britanie nu ar fi ajuns acolo unde este astăzi.

Doar în România destui părinți, profesori și educatori nu vor să înceapă școala, dar la concedii pe plaje glomerate nu au renunțat? Dacă România nu deschide școlile clasic, o generație întreagă este condamnată la moarte morală și educațională, fapt ce duce la încetinirea progresului. Ungaria, Polonia și Suedia au înțeles acest lucru și au deshis școlile fără nicio restricție, doar măsuri sanitare. La Liceul românesc din Giula – Ungaria, festivitatea de deschidere a avut loc în interior fără măști, fără plexiglas, fără distanțare socială, la fel se va desfășura și anul școlar. În Suedia situația e similară. Țara nordică a deschis școlile fără măști, distanțare socială sau plexiglas, doar cu măsuri igenico-sanitare. Doar în România normele de deschidere a școlilor sunt cele mai restrictive din Europa și suprarealiste ca un tablou de Dali. Mai mult, se vrea doar învățământ online, ceea ce este distopic și contraproductiv, un fel de afacere cu tablete și măști pentru firmele de casă care fac bani pentru partid. Amânarea învățământului clasic este o condamnare la moarte a educației și progresului în România. Covidul e periculos doar la școală și la muncă, în vacanțe nu? Nu putem da vina doar pe guvernați, din păcate destui români nu au curajul să facă sau să meargă la școală, iar unii profesori preferă varianta cea mai simplistă, față de colegii din Ungaria, Suedia, Polonia, Franța sau Germania, care au înțeles că fără educație nu există civilizație și progres. Deschiderea școlilor cât mai aproape de varianta clasică cu respectarea normelor igenico-sanitare este obligatorie pentru ca România să nu piardă competiția educațională cu celelalte țări euroepne. Consiliul Național al Elevilor a înțeles necesitatea educației și învățământului clasic și au cerut Guvernului să se înceapă școala în condiții cât mai aproape de normal. Managementul Ministerului Educației și profesorii trebuie să-și asume provocarea începerii școlii în siguranță și cât mai repede. Dacă fugim de școală speriați de televizor, să nu ne mirăm că România rămâne ultima țară din Europa, iar decalajul față de țările vecine și marile puteri europene va crește. Se vrea o generație de elevi români fără educație, doar mână de lucru ieftină pentru Occident?

Ionuț Țene