Premieră în România, angajaţii Primăriei Cluj-Napoca oferă audienţe şi servicii publice online. Întâlnirile au loc prin platforma Webex sau telefonic.

524 de funcţionari ai municipalităţii clujene fac parte din proiectul audienţelor şi relaţiilor cu publicul online intitulat „tichetul albastru”.

„De astăzi, 524 de funcționari ai primăriei realizează audiențe și relații cu publicul online. Audiențele le acordă directorii, iar relațiile cu publicul funcționarii de execuție din primărie. Suntem prima primărie din România care asigură audiențe și relații cu publicul online pentru toți funcționarii care au abilități de execuție. Se poate solicita acest tichet albastru, care va pune cetățenii în legătură directă cu funcționarul, care are în operare cererea sau dosarul tău. Întâlnirile au loc prin platforma Webex sau telefonic. Pot solicita un tichet albastru online cetățenii care au un dosar în lucru la Primăria Cluj-Napoca sau cetățenii care au primit deja un răspuns cu privire la cerere, dacă doresc lămuriri în limita a 30 de zile de la oferirea acestuia”, a declarat primarul Emil Boc, într-o conferință de presă.

Audienţele online vor fi onorate în decurs de 48 de ore: „De ce 48 de ore? Pentru ca funcţionarul să poată consulta dosarul pentru a putea răspunde solicitării în cauză”, a explicat Boc.

Toate audienţele sunt înregistrate şi vor rămâne în arhiva municipalităţii, iar după încheierea apelului, funcţionarul va completa rezoluţia întâlnirii, care va fi trimisă pe e-mail cetăţeanului, pentru ca acesta să poată merge mai departe la viceprimar, primar, etc. „Tichetul albastru se poate solicita doar funcţionarilor de execuţie şi doar dacă existe problemele ulterior se merge spre scara ierarhică, la directorii de servicii, viceprimari şi primar. Nu se poate solicita tichet albastru direct pentru viceprimar, primar, etc. Se va ajunge aici doar dacă nu se poate rezolva problema la nivelul de jos”.

Primarul Emil Boc spune că şi el face parte din acest proiect şi promite să răspundă la cât mai multe solicitări cu putinţă. Noua metodă de comunicare cu cetăţenii a fost gândită independent de pandemia Covid, însă situaţia actuală a urgentat implementarea acesteia. Sistemul va oglindi şi calitatea muncii funcţionarilor din primărie.

Peste 160 de servicii online la Primăria Cluj-Napoca.

NapocaNews