Școlile ar trebui să fie ultimele instituții care să fie închise și primele care trebuie deschise. Totodată, școlile trebuie testate prioritar. Eu văd însă că ministerul este mai degrabă preocupat să închidă școli în loc să fie preocupat de redeschiderea lor. O abordare comodă, care nu se bazează pe date, chiar e împotriva lor, afirma prof. univ. dr. Mircea Miclea, fost ministru al Educației.

Într-un interviu acordat SpotMedia.ro, prof. Miclea a arătat ce măsuri ar trebui luate urgent pentru ca pierderile copiilor să nu se mai acumuleze și a atras atenția că învățământul hibrid este greșit aplicat în România.

Iată principalele declarații:

Cifrele Ministerului Sănătății arată că, înainte de 15 septembrie, proporția copiilor şi adolescenților până la 19 ani care aveau Covid era de 6,18%, iar acum e 6,53%.


Dacă încă un an se acumulează pierderi, din păcate, ele ar putea să atârne extrem de greu. Pentru că pierderile sunt cumulative.


Numărul de interacțiuni crește pe rețelele de socializare, însă profunzimea lor se reduce. Avem foarte mulți “friends”, dar puțini prieteni.


Orice instrument te abilitează pe anumite dimensiuni și te debilitează pe alte dimensiuni. Nu instrumentul e problema, ci modul de utilizare a acestuia.


Cei mai afectați de școala online sunt cei din primele clase și generația aflată acum la adolescență, cei pe finalul liceului.


Dacă o școală nu are niciun caz de Covid nu înțeleg de ce o închizi, doar pentru că face parte dintr-un oraș cu 3 la mie.


Trebuie intensificate testările la școlile închise. Eu aud doar de școli închise, nu și de școli redeschise.


Trebuie o linie bugetară la Ministerul Educației pentru învățământul remedial. Aceasta e o investiție, nu e un cost.


Toate universitățile trebuie să treacă la formarea personalului didactic din anul universitar viitor.


Învățământ hibrid nu înseamnă să împarți clasa în două, ci să decizi ce e mai bine să predai în clasă, față în față și ce temă se poate preda sau consolida online.


Aceasta este valoarea adăugată a sistemului online: indiferent de calitatea profesorului din fața mea, am acces la lecția celui mai bun profesor și mă uit la ea până când înțeleg.


Oamenii sunt copleșiți de emoțiile lor. Un stat emoțional e un stat imoral. Statul trebuie să fie eficient, nu emoțional. Gestionarea pandemiei a fost excesiv de emoțională.

NapocaNews

E o decizie proastă. Cred că, pe baza datelor, școlile ar trebui să fie ultimele instituții care să fie închise și primele care trebuie deschise. Totodată, școlile trebuie testate prioritar.”