Moda se face, mai nou, cu precădere în mediul online. Designerii vestimentari sunt nevoiți nu doar să renunțe la colecțiile de gală sau să diminueze cantitatea lor ori să adauge ținutelor măști asortate, ci chiar să inventeze noi colecții, noi piese de îmbrăcăminte.

Și pentru designerii vestimentari, care, odată cu pandemia, au rămas cu stocuri de material și tot mai puține comenzi, vremurile sunt grele. Dacă magazinele cu haine și accesorii o duc greu și, unele asemenea lanțuri au dat faliment, vă dați seama ce complicat este pentru designeri, creatori de modă sau chiar croitori.

Există, însă și astfel de specialiști care transformă greul în oportunitatea de a realinia prioritățile și valorile, de a reflecta asupra lucrurilor care conteaza, atât pentru consumatori, cât și pentru industria de fashion.

„O schimbare trebuie facută mai devreme sau mai tarziu, în cariera oricărui designer, iar această perioadă pare a fi menită să ne învețe că e vremea să ne îndepărtăm de tot ceea ce înseamnă producție în masă, de conceptul fast-fashion și să ne apropiem mai mult de cea în serie mică sau chiar unicat, locală, cu creații de calitate, sustenabile”, este de părere Ingrid Teodosiu, designer vestimentar în Cluj-Napoca. Ea a creat în ultima lună o nouă colecție, numită “Rituals” (ritualuri), cu piese în care să te simți comodă și la modă nu doar trebăluind prin casă, ci și în fața calculatorului, la o întâlnire virtuală în format videoconferință, titrează Radio Cluj.

Și, în afară de faptul că se recomandă să fii prezentabilă la o întâlnire online, fie ea și de acasă, este important pentru psihicul nostru și pentru starea emoțională de bine a familiei, ca în casă, mai ales acum că petrecem mult timp în acest loc, să purtăm haine care ne creează un sentiment plăcut de încredere îmbinată cu confort și puțină eleganță.

NapocaNews