Intitulată ClujMedicApp, aceasta poate fi folosită de către orice pacient, pentru orice afecţiune, evitându-se astfel drumuri inutile la spital.

Aplicaţia este menită să ajute pacienţii cu sfaturi medicale şi consultaţii la distanţă, în sistem tele-asistenţă medicală, şi poate să fie folosită mai ales de pacienţii COVID-19.

Aplicaţia ClujMedicApp poate fi descărcată din GooglePlay, iar pacienții pot intra în contact direct cu medici specialişti, inclusiv în sistem video.

Se creează un cont în care se pot încărca informaţii medicale, pe mai multe categorii, în funcţie de nevoile fiecăruia. Operatorul din UPU poate vedea istoricul şi poate face consultaţia la distanţă şi discuta cu pacientul în funcţie de aceste date, urmărindu-se astfel în timp şi evoluţia stării de sănătate. (…) Aplicaţia este atât pentru pacienţii COVID-19, cât şi pentru cei cu alte afecţiuni, pentru pacienţi externaţi care necesită o anumită perioadă de monitorizare post-spitalicească sau pentru pacienţi care se confruntă cu o problemă de sănătate care necesită asistenţă de specialitate. Aceasta va fi actualizată constant, în funcţie de nevoile apărute, se arată în informarea prefectului.

Deocamdată, aplicaţia funcţionează doar pe sistemul Android, însă este în lucru şi o versiune pentru iOS.

Medicii rezidenţi care răspund solicitărilor prin intermediul aplicaţiei pot cere sprijinul altor colegi de specialitate şi pot apela chiar ei numărul de urgenţă 112, dacă situaţia o impune. Tele-asistenţa medicală este oferită de la două puncte de lucru: UPU şi Centrul de Diabet, Nutriţie şi Boli Metabolice din cadrul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Cluj-Napoca.

NapocaNews