“Un proiect important pentru Cluj, care face parte din cel al modernizării liniei de cale ferată spre Episcopia Bihor, este cel al pasajului de la Tăietura Turcului; știm cu toții ce înseamnă să circuli pe acolo la ore de vârf. Compania CFR SA a integrat acest obiectiv în proiectul de reabilitare a liniei feroviare care beneficiază de finanțare europeană, un avantaj pentru materializarea proiectului.

Un alt obiectiv este cel care asigură fluența traficului între localitățile Cluj-Napoca și Baciu. Aici vorbesc, pe de o parte, despre podul peste Drumul Național nr. 1F, de la Valea Seacă, pentru care am dat ordinul de începere și veți avea o surpriză extraordinar de plăcută în zilele următoare.

La fel, ați putut constata că acei 2 km de rețea de drum la patru benzi pe Calea Baciului au fost deja finalizați și că marcajele sunt executate. Deci totul va fi gata, așa cum ne-am angajat, până la data de 1 decembrie.

Aceste proiecte, chiar dacă de mai mică anvergură, sunt esențiale pentru confortul clujenilor, facilitând atât mobilitatea lor, cât și a celor care tranzitează zona. Numai cine a stat în trafic între 30 de minute și o oră și jumătate, cum am stat atât eu, cât și europarlamentarul Daniel Buda – el încă de câteva sute de ori – a putut să înțeleagă cât de importante sunt aceste investiții: lărgirea la patru benzi și modernizarea podului”, susține ministrul transporturilor, Lucian Bode.

Conducătorii auto au protestat în mod repetat față de felul în care se execută lucrările de extindere în zona Baciu, reclamând ritmul lent de execuția și blocajele de trafic generate de șantier. Lucrările sunt finanțate de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, fiind executate de Direcția Regională de Drumuri și Poduri Cluj. Finalizarea întregii lucrări a fost stabilită inițial pentru vara anului 2021.

NapocaNews