Cele mai active oraşe sunt Bucureşti, Constanţa și Cluj-Napoca. Valoarea medie a comenzii la nivelul celor 1.500 magazine s-a menţinut constantă în 2020, fiind de 225 de lei. Cea mai mare comandă înregistrată în decembrie a fost de 40.000 de euro, reprezentând investiţii în echipamente specializate. Comanda cea mai diversificată a avut 301 produse alimentare.

În trimestrul IV s-au înregistrat majorări în volumul şi valoarea vânzărilor online, motoarele de creștere fiind Black Friday – cu un salt mediu de 43% faţă de perioada similară din 2019 – şi sărbătorile de iarnă, cu 83% la numărul tranzacţiilor. Pentru cele 1.500 magazine ultima lună din an a adus vânzări cu 99% mai mari faţă de perioada similară din 2019.

„Românii au continuat să manifeste precauţie în ceea ce priveşte cumpărăturile în offline, în special în perioada sărbătorilor, când şi-au dorit să petreacă timp cu familia, deci au decis să reducă expunerea şi să evite aglomeraţia. Contextul economic a generat şi perioade de promoţii şi reduceri mai lungi, online-ul devenind tot mai atractiv, mai ales pe fondul atenţiei sporite faţă de cheltuieli”, a explicat Arthur Rădulescu, CEO al MerchantPro.

Ziua cu cele mai multe comenzi din decembrie a fost luni, 14 decembrie, când s-au plasat 13.082 de comenzi, faţă de 2019 când aceasta a fost 9 decembrie, cu 7.186 comenzi, tot într-o zi de luni.

„Zilele de luni sunt cele mai aglomerate. Peste weekend clienţii au timp să gândească achiziţiile, să compare preţuri, să se informeze despre produse, iar luni plasează comanda. Românii au plasat comenzile de Crăciun mai târziu în 2020 faţă de 2019, mai atenţi la campaniile de reduceri şi la promoţii, dar şi datorită creşterii flexibilităţii în livrare, petrecând mai mult timp acasă”, a adăugat Rădulescu.

Cele mai active oraşe ca dinamică din online, în afară de Bucureşti, sunt: Constanţa, Cluj-Napoca, Iaşi, Timişoara.

NapocaNews