Emil Boc, primarul orașului Cluj-Napoca, a declarat: „Experţii, în acest moment analizează toate soluţiile şi vă pot asigura că există soluţii. Acum 50 de ani omul a ajuns pe Lună, acum a ajuns pe Marte. Vă daţi seama că va putea face un metrou chiar dacă întâlneşte un bulgăre de sare în cale.”

În zona respectivă, specialiştii spun că sunt mari depozite de sare. Este locul unde ar urma să se facă legătura metroului cu trenul metropolitan. Trenul urmează să ducă spre aeroportul din Cluj-Napoca.

Noile studii cer însă costuri suplimentare şi timp. Geologii spun că zăcămintele de sare trebuie analizate foarte atent. În funcție de concluzii se va decide dacă se continuă planul actual sau dacă se ia în calcul un alt traseu. Săpăturile în sare sunt extrem de costisitoare şi de dificile, potrivit experților.

„Problemele apar în prezenţa apei. Dacă apa ajunge în contact cu corpul de sare se dizolvă şi golul evoluează în timp, conducând la caverne care îşi pot pierde stabilitatea. La suprafaţa terenului generează tasări şi în cazuri extreme prăbuşiri”, a explicat Iulian Popa, lector inginerie geologică.

Reprezentanții Primăriei spun că, în fiecare dimineaţă, din Floreşti în Cluj ajung peste 17.000 de maşini. Metroul ar putea reduce traficul la jumătate. Valoarea totală a proiectului depăşeşte un miliard de euro. În toamna trecută, primarul Emil Boc declara că metroul din Cluj Napoca va fi realizat mai repede decât cel din Drumul Taberei. Devenit motiv de glume, metroul din Drumul Taberei a avut nevoie de mai bine de 9 ani pentru a fi finalizat, titrează StirileProtv.

NapocaNews