Distribuie articolul

Plenul Senatului a adoptat luni, în calitate de for decizional, legile justiției – proiectul de lege privind organizarea judiciară, proiectul legislativ privind Statutul judecătorilor şi procurorilor şi proiectul de lege privind Consiliul Superior al Magistraturii (CSM). Premierul Nicolae Ciucă s-a lăudat imediat pe facebook, cu aceste legi care lovesc dur în suveranitatea și independența națională a României „Am votat astăzi Legile Justiției în Senatul României.Noile legi sunt rezultatul unei ample consultări pe care ministrul PNL Cătălin Predoiu a întreprins-o cu toate instituțiile responsabile din domeniu, iar în redactarea lor au fost implementate recomandările Comisiei de la Veneția, MCV și ale instanțelor judiciare”. În shimb opoziția, liderul grupului senatorilor AUR, Claudiu Târziu, a solicitat, retrimiterea la Comisia specială parlamentară a celor trei legi ale justiţiei, motivând o dezbatere „superficială” a acestor normative. În opinia sa, prin aceste proiecte se reintroduce „poliţia politică”.Târziu şi-a motivat astfel decizia de a vota împotriva legilor privind Consiliul Superior al Magistraturii, organizării judiciare şi Statutul magistraţilor. Avocatul Toni Neacșu, unul dintre patrioții civici recunoscuți, a criticat vocal aceste legi care înlocuiesc ab initio Constituția României. Ar mai rămâne o singură instituție care, după mine, e obligată să sesizeze CCR, și anume Înalta Curte de Casație și Justiție. Domnii senatori, ca urmare a acelui minunat amendament, au distrus și autoritatea ÎCCJ. O fi fost victimă colaterală sau chiar una țintită, dar cert e că au distrus și autoritatea ÎCCJ, în sensul că, pe lângă deciziile CCR, devin facultative și deciziile obligatorii ale Înaltei Curți de Casație și Justiție în sensul că, dacă un judecător încalcă o decizie a ÎCCJ, nu pățește nimic (…). Eu aștept să văd dacă Înalta Curtea va sesia CCR-ul. Dacă nu o sesizează, înseamnă că asistăm la un scenariu de o gravitate enormă, scris de nu știu cine, gândit de nu știu cine, dar oricum în cercuri care nu numai că sunt îndepărtate de țara asta, ci nu au nicio treabă cu țara asta. Probabil că direct de la Bruxelles. E vorba de principiul cui folosește. Ar trebui să vedem cui folosesc toate aceste modificări și probabil că acolo s-au și gândit“, a mai spus avocatul Toni Neacșu.

În subsidiar aceste legi ale justiției aprobate de Senatul României încalcă grosolan Constituția României și elimină suveranitatea țării noastre față de deciziile Bruxellului. De fapt, asistăm la un moment de schimbare a paradigmei juridico-politice și a statutului României în cadrul UE. Prin adopatarea acestor legi, România nu va mai fi stat suveran, conform art. 1 din Constituție, ci devine o ”provincie”, o ”republică” sau o ”zonă”, un agregat subsidiar în sistemul politic și juridic european, condus de o elită subțire de la Bruxelles. Prin aceste legi, asistăm la o ”mancurtizare” a României, care nu mai este ”stat național și suveran”, ci doar o ”republică rotiță” în cadrul federației europene, pe modelul, păstrând proporțiile, a fostelor republici sovietice în marea înfrățire a popoarelor subjugate, cu numele URSS. Acum s-au schimbat centrele de putere. Forța centrală nu mai e la Moscova, ci la Bruxelles, în vestul Europei. Fondul controlului prin justiției este oarecum același, fără teroare. Legile republicilor sovietice erau subordonate deciziei juridice și politice a Moscovei. România devine acum un fel de ”fostă RSS Moldovenească”, dar care nu se mai închină/subordonează, ca vechiul Chișinău la Moscova, ci Bucureștiul devine o capitală ascultătoare a deciziei juridice și politice a Bruxellului. Paradigma juridică de putere are similitudini. Țara noastră devine o ”republică” europeană în cadrul federației Uniunii Europene. Polonia și Ungaria se opun vehement subordonării justiției naționale față de cea europeană, pentru că sistemul juridic este de fapt cheia suveranității și independenței și blochează abuzul centrelor federative. Prin promulgarea acestor legi, România nuva mai fi un stat independent și suveran, ci o rotiță în agrenajul unei federații mai mari. Judecătorii și procurorii români nu mai răspund în fața Cosntituției României votate d epoporul român, ci depind de decizia birocraților ne aleși de la Bruxelles. Conștiința nu va mai fi în fața Bibliei și a Cosntituției, ci față de paradigma juridico-politică și decizională de la Bruxelles. Riscăm să devenim un fel de” republică sovietică”, în care deciziile politice sau juridice nu se mai iau în forurile naționale, ci acestea se subordonează intereselor federative și transnaționale ale Uniuneii Europene, în speță a birocrațililor de la Bruxelles. Cine îi controlează pe birocrații nealeși de la Bruxelles este o altă poveste. Preeminența dreptului european față de cel național consfințește pierderea suveranității și independenței României fără să fi avut loc un referendum pentru schimbarea Constituției, care de acum, din păcate, devine o bucată de hârtie folosită la igiena birocraților Bruxelului, care vor conduce țara noastră prin noul mecanism politico-juridic cu o mână de fier. Cei care se vor opune noii paradigme, li se vor deschide dosare pentru a completa recolta la hectar de acțiuni juridice în lupta împotriva corupției. ”Șpaga” se va plăti sistemului prin conferințe și stagii de pregătire în străinătate. Mecanismul este asemenea și specific tuturor imperiilor transnaționale, că s-au numit Habsburgic, Reich, Țarist sau URSS.Independența justiției este independența țării. Să nu renunțăm la ea. Să apărăm democrația, suveranitatea și libertatea de a decide ca români și europeni.

Ionuț Țene