Judecătoria Cluj-Napoca a pronunțat o primă sentință într-un dosar de înșelăciune în care a fost trimis în judecată un bărbat de 33 de ani acuzat că a înșelat, prin metoda „returul”, firma care deține magazinul online eMAG.

Clujeanul a comandat, în perioada decembrie 2022 – iulie 2023, folosind date de identificare false, cinci telefoane și o tabletă în valoare de 9.700 de lei, scrie Adevărul.ro.

„În toate cele cinci pachete, care trebuiau să conțină telefoane mobile și o tabletă, au fost descoperite mai multe monede sau veselă de bucătărie, lipite cu ajutorul unui scotch, ca să nu producă zgomot la manipularea coletului”, se arată în rechizitoriu.

Potrivit procurorilor, coletele erau returnate prin intermediul serviciului easyBOX, iar banii pentru retur erau virați în contul clientului odată cu depunerea coletului.

„Odată returnate în depozitul eMAG, aceste colete nu sunt desfăcute și verificate, motiv pentru care frauda a fost constatată doar atunci când se dorea cumpărarea bunurilor de către alți clienți”, au mai precizat procurorii, potrivit sursei citate.

Tânărul a recunoscut acuzațiile după ce a fost prins de polițiști, iar în urma unor percheziții, oamenii legii au găsit două telefoane care trebuiau „returnate”, prin aceeași metodă.

În urma procesului, tânărul a fost condamnat la un an și șase luni de închisoare cu suspendare pentru înșelăciune. Judecătorul a ținut cont că prejudiciul a fost achitat integral.

NapocaNews