Somon leton, cârnați lituanieni și ulei de floarea soarelui polonez. Aceste produse sunt vândute, printre altele, la preţuri mici, de magazinul rusesc al cărui nume a apărut alături de numele Ungariei. „Mere” se extinde, într-adevăr, în Uniunea Europeană, dar în niciun caz pe piața ungară. Pe de altă parte, pare sigur că sancțiunile nu îi vor împiedica pe ruși să apară pe piaţă, informează ziarul Világgazdaság, potrivit Rador Radio România.

Între timp, brandul Mere a încetat să mai existe, iar în locul lui se construiește brandul MyPrice. Interesant este că magazinul rusesc și-a anunțat prezența și pe piața din România, la București și Brașov. În timp ce jumătate din țară speră că super-ieftinul Mere va apărea în Ungaria, lanțul de magazine din Rusia se extinde de fapt într-o direcție complet diferită.

După cum a relatat şi ziarul „Világgazdaság”, vestea că magazinul rusesc cu preţuri mici intră pe piața ungară a apărut în presa din Ungaria pe 1 aprilie. În jurnalele de ştiri toate acestea au fost afirmate ca un fapt concret, ba mai mult, au fost împărtășite și planurile de investiții, şi anume: în anul viitor vor fi deschise douăzeci de magazine în Budapesta și în zonele limitrofe, iar în trei ani, Mere va avea deja 200 de magazine cu o cifră de afaceri de 700 de milioane de euro (aproximativ 280 de miliarde de forinţi).

Aproximativ tot atâtea magazine are şi Lidl – care a avut nevoie de aproximativ 15 ani pentru a ajunge la acest număr de magazine -, iar veniturile din vânzări de 700 de milioane ar însemna a opta poziție ca mărime dintre lanțurile de retail care operează în Ungaria, pe baza datelor din 2022. Este vorba, deci, despre un concept foarte precis, de aceea este surprinzător că nimeni nu știe – nici Guvernul şi nici concurenţii – de venire lanţului de magazine Mere în Ungaria. Magazinul rusesc se extinde, dar nu in Ungaria. Chiar și așa, speranța moare ultima, dar deocamdată se pare că venirea gigantului lanţ de magazine în Ungaria este o glumă de 1 aprilie, iar Lidl-ul ungar nu trebuie să se teamă de gigantul Mere, denumit și Lidl rusesc. Timpul va decide dacă această poveste va rămâne așa sau dacă va merge mai departe.

Nu tocmai sub brandul Mere (pentru că pare să fi încetat să mai existe, motiv pentru care apariția sa în Ungaria ar fi ciudată), dar în locul lui se construiește, și cu sârguință, brandul MyPrice, creat recent. Potrivit ziarului, MyPrice va deschide al patrulea magazin belgian în Anvers pe 12 aprilie, vineri. Conform planurilor, cel de-al cincilea magazin al lor din localitatea Bertrix va fi predat luna aceasta. Și acesta nu este sfârșitul seriei, deoarece lanțul rusesc caută alte locații. De exemplu, a doua unitate din Anvers va fi lansată în următoarele șase luni. Dar se poate spune deja că MyPrice are o rețea mai mare cu magazinele sale existente decât Mere a avut vreodată.

Operatorul a confirmat ziarului că modelul lor va fi cel „siberian, despre care s-a discutat deja de multe ori în presa ungară, adică va funcționa la un nivel de cost extrem de mic, datorită bogatei oferte. Este important de menționat că lanțul deținut de Rusia nu este preocupat de sancțiunile occidentale. Şi probabil pentru că nu există niciun produs rusesc în primul lor catalog cu reduceri, dar există, în schimb, somon leton, cârnați lituanieni și ulei de floarea soarelui polonez.

După toate semnalele, este posibil ca un jucător rus să se înrădăcineze în comerțul cu amănuntul pe teritoriul UE, acesta fiind un element esențial în legătură cu o posibilă extindere a Ungariei. Ministrul Dezvoltării Economice, Márton Nagy, a vorbit luni despre apariția lanţului de magazine rusesc în cadrul unei conferințe de presă, şi a reiterat că şi el a aflat despre asta doar din presă, și consideră că aspectele juridice și economice ale problemei ar trebui examinate în primă instanță. În acest context, autoritățile belgiene au trecut deja peste acest lucru și nu au găsit nicio obiecție legală cu privire la expansiunea gigantului rus pe piaţă

 

NapocaNews