Grupului olandez FrieslandCampina, care deţine brandul Napolact, ar dori să își vândă afacerile în România, iar pe fir ar fi deja potențiali cumpărători.
Grupul olandez FrieslandCampina, care deţine brandul Napolact, unul dintre cele mai puternice branduri din sectorul lactatelor, vrea să vândă operaţiunile de pe plan local, potrivit ZF, citat de Mediafax.
Tranzacție de aproape 70 de milioane de euro
Potrivit surselor din piaţă, dacă tranzacţia ar fi realizată, aceasta ar urma să se ridice la aproximativ 60-70 de milioane de euro.
FrieslandCampina are două unităţi de producţie, în Baciu (jud. Cluj) şi Târgu Mureş, dar de-a lungul timpului a renunţat la mai multe fabrici.
Potrivit surselor ZF, printre companiile interesate de achiziţia producătorului de lactate se numără Sole Mizo, parte a grupului ungar Bonafarm, dar şi grupul francez Danone. Dacă Danone are o unitate de producţie în Capitală, Sole Mizo are doar import şi distribuţie. În spatele Sole Mizo se află miliardarul maghiar Sandor Csanyi, care este preşedintele grupului bancar OTP.
În piaţa de procesare a laptelui, FrieslandCampina este al cincilea jucător ca afaceri, după Albalact, Danone, Olympus şi Hochland, toate făcând parte din grupuri străine. În 2023 (ultimele date disponibile),
FrieslandCampina a avut, în 2023, o cifră de afaceri de 564.620.216 milioane de lei, în scădere cu 2% faţă de 2022, potrivit datelor consultate de ZIUA DE CLUJ pe site-ul Ministerului de Finanţe.
De asemenea, compania a raportat o pierdere de 235.881 de lei în 2023, comparativ cu câştig de peste de 229.929 lei în 2022. În 2023, compania a avut un număr mediu de 491 de salariaţi.
Compania lucrează cu peste 1.000 de fermieri locali, conform celor mai recente date, şi colectează zilnic 300.000 de litri de lapte.
FrieslandCampina România este parte a companiei olandeze Royal FrieslandCampina, unul dintre cei mai mari producători de lactate din lume.
Napocanews.ro