Vânzările de whisky în perioada sărbătorilor de iarnă reprezintă 25-30% din încasările dintr-un an şi aduc în buzunarele importatorilor peste 20 mil. euro, arată o analiză a ZF pe baza datelor de la cei mai importanţi jucători de pe acest segment.

Consumul de whisky în România este de 4,4 milioane de litri anual, respectiv 85 mil. euro. „Decembrie este de departe cea mai importantă lună din an, reprezentând aproximativ 25% din totalul vânzărilor de whisky“, a declarat Tudor Furir, managing director al importatorului de băuturi spirtoase Pernod Ricard România, care are în portofoliu whisky-ul Ballantine’s.

Importanţa acestei luni pentru industrie creşte şi mai mult în acest an deoarece vânzările de whisky sunt în scădere, afectate de o concurenţă puternică din partea mărcilor de vodcă.

„Este evident faptul că în această perioadă volumul de marfă necesar este peste media din an, iar efortul logistic este suplimentar“, spune Daniel Dobrita, director de vânzări în cadrul companiei BDG Import (Jack Daniel’s).

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 23.12.2013