Filmuleţul prezentat de scandaldegorj.ro săptămâna trecută în care se vede clar cum unul dintre voluntarii BGS îl înjură, în timpul căutărilor, pe copilul dispărut la Rânca a făcut înconjurul presei din toată ţara spre nemulţumirea reprezentanţilor firmei de pază care, fără a contesta veridicitatea informaţiilor, au cerut imperios redacţiei să şteargă înregistrarea de pe site pentru că „aduce prejudicii de imagine companiilor Grupului BGS”.

Într-un drept la replică laudativ la adresa propriilor angajaţi şi critic la adresa redacţiei, marketing managerul BGS-ului nu-l blamează, aşa cum era de aşteptat, pe agentul care l-a înjurat pe copil, ci îi scuză atitudinea printr-o exprimare surprinzătoare: „Nu considerăm că trebuie să explicăm sau să scuzăm starea de spirit a celui care a folosit limbajul licenţios (libertatea de exprimare în România este consfinţită de lege)”. Cu alte cuvinte voluntarii BGS au oricând dreptul să-i înjure pe cei pe care încearcă să-i salveze şi să fie cât de iritaţi vor atunci când participă la o operaţiune, şefii lor considerând că astfel li se respectă dreptul la liberă exprimare. În concluzie nu era nimic de scuzat la expresia: „Costi, Costi, f..u-ţi gura mă-tii”.
Având în vedere acelaşi drept, consfiinţit de către Constituţie, nu de către orice lege, ne rezervăm şi noi dreptul de a nu şterge filmuleţul de pe site-ul săptămânalului nostru, mai ales că el nu prezintă date eronate care să justifice iritabilitatea BGS, ci o situaţie reală al cărui protagonist a fost, din păcate pentru cei îngrijoraţi pentru imaginea societăţii, un angajat al său. Într-o discuţie telefonică cu directorul de marketing al firmei, acesta lăsa de înţeles că nu copilul dispărut era înjurat, ci mama acestuia, iar cei de la BGS nu au fost singurii care i-au adresat astfel de invective femeii.
Nu contestăm operativitatea voluntarilor BGS în operaţiunile de căutare în care au fost implicaţi şi nici faptele bune pe care firma le-a făcut în diverse cazuri, dar nu putem omite nici situaţiile grave în care aceştia au fost implicaţi. Imaginea BGS nu poate suferi mai mult, în urma publicării filmuleţului postat de noi, decât a suferit în alte circumstanţe mult mai grave în care n-a fost vorba de o simplă înjurătură. La un simplu search pe google se găsesc materiale de presă şi înregistrări care prezintă aspecte mult mai grave: „Un bărbat a murit după ce a fost lovit de o maşină a firmei de protecţie BGS”; “Maşina BGS a ucis un pacient”; “Un Hummer al BGS rastoarnă un Golf cu roţile în sus”; „ BGS loveşte din nou: bătaie la benzinărie”. Ca să nu mai amintim de scandalul de la Plaza România.
Publicaţia „Scandal de Gorj” n-a urmărit în niciun caz să defăimeze numele BGS şi nici activitatea voluntarilor săi, ci a expus situaţia reală, motiv pentru care nu ne timorează ameninţările firmei, aşteptăm procesul.

Neli Matei http://bartguardservices.wordpress.com/