La un calcul simplu, acest lucru înseamnă o infuzie de capital în comunitatea clujeană de peste 35 milioane euro. Acești bani se vor regăsi apoi în impozite și taxe locale, dar și în încasări pentru business-urile locale sau pentru oamenii care au profitat de numărul mare de turiști prezenți, punându-și apartamentele sau casele la închiriat. 

Bineînțeles Cluj-Napoca și România au câștigat mult mai mult la capitolul imagine. Se scrie din nou și se vorbește la superlativ în toată lumea, iar toți participanții străini intervievați declară că se bucură că au reușit să ajungă la singurul festival mare din Europa care s-a întâmplat în acest an. 

Atenția organizatorilor UNTOLD asupra comunității, dar și a investițiilor în oraș continuă și după festival. Ca în fiecare an, organizatorii au pus rapid în practică un plan de acțiuni, menit să pună în valoare zona din centrul orașului unde își desfășoară activitatea festivalul. Astfel, organizatorii fac o investiție de 1,3 milioane RON în amenajarea spațiilor folosite în timpul festivalului. În Parcul Central aceste lucrări constau în schimbarea unor porțiuni de gazon, supraînsămânțare, recondiționare alei, podețe, rigole, bănci, toaletare vegetație și până la amenajări peisagistice. Și pe Cluj Arena, organizatorii UNTOLD derulează lucrări ample pentru înlocuirea întregului gazon, precum și a substraturilor care îl susțin.           

La nivel național, sunt deja renumite campaniile BAC de 10, prin care toți cei care iau nota 10 la Bac, participă gratuit la UNTOLD, dar și campania BLOOD NETWORK. În acest an, campania de donare de sânge, a fost prezentă în toate centrele de transfuzie din țară, precum și în 11 din cele mai mari orașe din țară, prin caravana mobilă. Rezultatele din acest an au fost extraordinare, sângele donat salvând sau urmând să salveze peste 7000 de vieți.

NapocaNews