Distribuie articolul

Activistul civic si patriotul Cătălin Berenghi este revoltat: La Cluj-Napoca este concert de jazz și muzică electronică într-un lăcaș sfânt ortodox construit de Horea în anul 1773, în Parcul Etnografic „Romulus Vuia”, coordonat de C.J. Cluj.

„Daca in trecut acest loc era destinat apropierii de Dumnezeu, liniștii si rugaciunii , in prezent monument istoric, a fost transformat peste noapte în discoteca, în locație de eveniment pt concert JAZZ si muzica electronica unde oamenii, vin și fac orice altceva în afara scopului pentru care acel locaș sfânt a fost construit.

Înțelegem nevoia oamenilor de a se distra, sintii bine, însă de ce oare din orice alt loc ce s-ar putea alege în Cluj Napoca pentru acest eveniment, s-a decis și permis sa se organizeze un astfel de eveniment intr-un monument istoric, capodopera a artei si arhitecturii din Transilvania, o biserica cu importanta istorica exceptionala construita chiar de Horea in 1773, principalul conducator al taranilor romani.

CE PARERE AVETI DRAGI CRESTINI?
Oare se aprind lumânări în interior sau țigări?

In Cluj-Napoca – Parcul etnografic in Biserica maramuresana ( Biserica lui Horea).

Patriarhul nostru, Patriarhul Daniel,
Biserica Ortodoxă Română , Mitropolia Clujului, Maramureșului și Sălajului, Muntele Athos – Gradina Maicii Domnului, Muntele Athos, Primaria Cluj Napoca, Emil Boc „scrie Berenghi pe pagina sa de Facebook,

În afara concertelor de pe cele cinci scene din parc, muzica va fi prezentă şi într-una din bisericile parcului cu ocazia festivalului Jazz in the Park.

Este vorba de Biserica lui Horea, care a fost construită în satul Cizer (Sălaj), în 1773, de o echipă de dulgheri îndrumată de cel ce avea să devină conducătorul răscoalei din 1784 și prezentă acum în Parcul Etnografic 

„Interiorul acesteia va fi transformat de către Nagarro în cameră de audiţii sub numele Listening Church, unde se vor putea testa diferite sisteme audio marca Acoustic Density. Muzica va sta şi în centrul Întâlnirilor pe prispă, seria de dezbateri susţinută de Accesa şi care va aduna la un loc artişti, producători de sisteme audio, jurnalişti, psihologi şi organizatori de evenimente. Ei vor discuta despre cum ne ajută muzica în situaţii de criză, despre cum poate schimba jazzul o comunitate sau cum se mai ascultă muzică azi, dacă mai există jurnalism cultural în România şi încotro se îndreaptă industria evenimentelor după doi ani de pandemie”, se arată într-un comunicat.

NapocaNews