Distribuie articolul

Școala de Agenți de Poliție ”Septimiu Mureșan” Cluj-Napoca, în parteneriat cu Inspectoratul General al Poliției Române (IGPR), a organizat în perioada 14-15 februarie 2023 evenimentul de multiplicare ”Abordări inovatoare în formarea polițiștilor – de la tutelă la pregătirea continuă”, în cadrul “Guidingtheguide – an European approach of policeinternship” (Proiectul TRIDENT), co-finanțat prin Programul Erasmus+.Au participat 64 deinvitați, reprezentândinstituții din domeniul ordinii publiceși instituții de învățământ ale Ministerului Afacerilor Interne din31de județe și din București, precum și parteneri educaționali ai școlii din județul Cluj și reprezentanți ai ONG-urilor din Cluj-Napoca.

În prima zi a evenimentului, la care au participat ofițeri pe linia pregătirii de specialitate din cadrul structurilor teritoriale de pregătire profesională ale IGPR, au fost prezentate Importanța competențelor psiho-pedagogice în pregătirea profesională, precum și Metode și instrumente didactice inovative.

Activitatea a fost una interactivă, fiind explicate și puse în aplicare numeroase metode didactice tradiționale, precum demonstrația, studiul de caz sau jocul de rol. Participanții au vizionat și o serie de spețe de intervenție polițienească, filmate de instructori cu elevii școlii, create pentru a fi vizualizate în sistem 3D.

Ziua  a doua, la care au fost invitați să participe tutori din sistemul de ordine publică, precum și numeroși parteneri educaționali ai școlii, a fost dedicată diseminării a trei dintre produsele intelectuale realizate în cadrul Proiectului TRIDENT, în colaborare cu partenerii maghiari și germani (Școala Tehnică de Ordine Publică din Miskolc și Universitatea de Poliție din Renania-Palatinat): Standardul de pregătire profesională pentru Tutorele pentru Stagiul de practică (TSP) – proiect; Curriculumul pentru specializarea Tutore pentru Stagiu de Practică  – proiect; Platforma educațională Trident.

Stagiile de practică sunt o parte majoră a educației polițienești. Rolul tutorelui este esențial în crearea unei experiențe calitative pentru elevi și în oferirea posibilității de acumulare a cunoștințelor, competențelor și abilităților.

În cadrul Proiectului TRIDENT sunt în curs de finalizare șapte produse intelectuale având ca grup țintă principal tutorii și elevii: Elemente de bază ale standardului ocupațional pentru tutori,Standardul de pregătire profesională pentru Tutorele pentru Stagiul de practică (TSP) – proiect, Curriculumul pentru specializarea Tutore pentru Stagiu de Practică  – proiect, Ghidul de organizare și desfășurare a stagiului de practică, Ghidul stagiului de practică pentru tutori, Ghidul stagiului de practică pentru elevi și Platforma educațională TRIDENT.

Radu Ștefan