Anxietatea la locul de muncă devine o problemă tot mai frecventă în societatea modernă, cu mulți angajați confruntându-se cu dificultăți în menținerea unui mediu profesional liniștit și echilibrat pentru sănătatea lor psihică. Această stare de neliniște poate fi generată de o varietate de factori, inclusiv stresul asociat cu sarcinile de serviciu, termenele limită strânse, conflictele între colegi sau, pur și simplu, senzația de lipsă de control asupra desfășurării activității la locul de muncă. Dacă ești chiar acum în această situație, trebuie să știi că nu ești deloc singur. 

Iată care sunt strategiile eficiente pentru  gestionarea anxietății și cum o poți combate:

  • Identifică de unde vine anxietatea

 

Primul pas deosebit de important în rezolvarea acestei probleme constă în identificarea precisă a sursei care o provoacă. Analizează ce aspecte te stresează, ce îți dă anxietate sau ce te supără. Având în vedere că fiecare individ este unic, este esențial să înțelegi ce anume îți generează neliniște pentru a aborda direct problema de la rădăcină. Este posibil să fie legată de un proiect specific, de modul în care interacționezi cu un coleg sau de un termen limită pe care simți că nu îl poți îndeplini? Sau poate există alte aspecte externe care contribuie la starea ta de anxietate. Reflectează asupra acestor aspecte, iar odată ce ai identificat sursa, poți adopta strategii pentru a depăși această situație.  În plus, nu uita să ceri ajutorul cuiva specializat sau a unui prieten apropiat. 

  • Adoptă practica de mindfulness în fiecare zi 

 

Tehnica mindfulness se dovedește a fi o resursă eficientă în gestionarea anxietății, indiferent de natura acesteia, dar cu siguranță știai asta. Cu toate aceasta, trebuie să știi că  această abordare constă în ancorarea în prezent fără a-l evalua sau eticheta. Prin concentrarea asupra momentului prezent, nu vei obține doar liniștea în situații tensionate, ci vei descoperi și aspecte noi despre propria persoană. Să te bucuri de prezent așa cum este el, te va ajuta să te focusezi cu adevărat pe ce este important. Spre exemplu, s-ar putea să constați că un mediu de lucru caracterizat de multiple proiecte și termene limită nu corespunde personalității tale, astfel dorindu-ți un nou job. Dacă vei ajunge în această situație, trebuie să știi că RichGirls-Studio este o variantă ce oferă oportunitatea de a te angaja într-un context de lucru relaxat și prietenos. În orice caz, specialiștii recomandă să practici această tehnică prin concentrarea pe respirație și eliberarea gândurilor, fără a te opri prea mult asupra lor.  Vei observa numai lucruri bune, care cu adevărat te vor ajuta. 

  • Comunicare directă și clară 

 

Comunicarea reprezintă cheia rezolvării tuturor problemelor. Abordarea acesteia trebuie să fie atât eficientă, cât și matură. În situații de anxietate, este benefic să discuți deschis cu cineva de încredere. Poți adopta o abordare prietenoasă, clară și directă atunci când abordezi persoana care contribuie la stările tale tensionate, având în vedere că acest demers are scopul de a rezolva tensiunile interioare. Este esențial să fii atent la modul în care comunici, la conținutul discuției și la momentul ales pentru aceasta. Vei observa ce beneficii va aducea această abordare.

 

Așadar, fie că optezi pentru combaterea anxietății prin comunicare directă, mindfulness sau identificarea surselor de anxietate, esențial este să identifici strategiile care sunt benefice și utile în cazul tău. În mediul de muncă este inevitabil să nu întâmpini diverse probleme, conflicte și tensiuni. Cu toate acestea, gestionarea acestora devine importantă pentru a menține un echilibru și a asigura un mediu de lucru sănătos.

 

NapocaNews, Sursă foto: pexels.com