Două orașe din România au vânzări în retail mai mari decât Cluj-Napoca.
Bucureștiul este lider național în materie de vânzări în retail, cu 10,49% din total, urmat de Timișoara (7,23%) și de Cluj-Napoca (4,58%), conform unei analize de specialitate, publicată miercuri.
Cercetarea realizată de Footprints AI arată că femeile generează aproape 60% din tranzacțiile din retailul românesc, iar segmentul 35-54 de ani domină consumul prin stabilitate financiară și orientare către produse de calitate, în timp ce familiile cu copii contribuie cu aproape 35% din vânzări, reprezentând un segment strategic pentru retaileri.
Studiul, bazat pe date anonimizate colectate de la peste 8,5 milioane de consumatori români, evidențiază faptul că românii reprezintă cel mai atipic segment de cumpărători și alocă peste 27% din bugetul gospodăriei pentru alimente și băuturi nealcoolice, cel mai mare procent din Uniunea Europeană, conform Eurostat, unde media este de puțin peste 17%.
În zonele rurale, comportamentul de cumpărare se orientează în special spre produse esenţiale precum uleiul, zahărul şi lactatele, consumatorii fiind mai atenţi la preţ şi la necesităţile de bază.
În contrast, în marile oraşe, românii preferă produse premium şi convenabile, incluzând gustările dulci, apa minerală şi carnea procesată, ceea ce indică o adaptare la un stil de viaţă dinamic şi urbanizat.
Napocanews.ro