Distribuie articolul

Asociația Societatea Organizată Sustenabil (SOS) din Cluj-Napoca susține că decizia municipalității clujene de a înlocui Podul Garibaldi fără subtraversare pietonală și velo este eronată.

Președintele SOS, activistul de mediu Adrian Dohotaru a declarat că, potrivit Planului de Mobilitate Urbană Durabilă, realizat pe zona metropolitană, culoarul metropolitan la Someș este în primele trei proiecte, după metrou și centură.

Cu toate acestea, podurile realizate la Someș recent, preponderent pentru trafic auto, au fost gândite fără subtraversare velo și pietonală. Au fost montate și stopuri cu timpi mari de așteptare. În consecință, în mod paradoxal, în ciuda celor mai mari investiții din
România postdecembristă în spații publice verzi și în mobilitate alternativă la trafic auto, pietonii și bicicliștii sunt mai lenți decât înainte între cartierele Grigorescu și Iris, chiar dacă mai siguri (Concret aici:
https://www.academia.edu/125125985/Adi_Dohotaru_Solutii_Bazate_pe_Natura_la_Somes)

Dacă mai multe poduri se realizează fără subtraversare, ca în cazul Garibaldi, culoarul metropolitan la Someș devine mult mai lent și prin urmare neatractiv pentru a renunța la mașina personală. Tehnic, subtraversarea este posibilă, trebuie doar voință politică și
administrativă.

În consecință, Asociația Societatea Organizată Sustenabil SOS / SOS Someșul nostru cere:

1. Proiectul Tehnic este gata și lansată licitația. În cazul în care nu se poate revizui actualul proiect, cerem ca pe viitor să se lase loc pentru subtraversare, apoi să se adauge subtraversare cu alt proiect și alt buget. Amintim că la dezbaterile privind acest pod nou am participat și am propus subtraversare, dar Primăria nu a dat la acel moment un răspuns concret legat de ce soluție se va alege.

2. Setarea semafoarelor la Someș pe galben intermitent măcar în timpul weekendurilor pentru a încuraja mobilitatea pietonală și ciclistă.

3. Prioritizarea culoarului metropolitan la Someș deja în proiectare, cel mai îndrăzneț din țară, măcar a unor segmente mai importante, de pildă tronsonul între Cluj și Florești, pentru a fi deja dat în folosintă în 2027. Realizarea acestui segment va decongestiona parțial traficul auto între lac Florești și podul Garibaldi, între cele două repere nemaiexistând întreruperi cauzate de trafic auto, cu consecințe directe asupra timpilor mai rapizi de navetă, sănătății clujenilor din zona metropolitană până la ape mai curate.

Radu Ștefan

Susțineți NapocaNews.ro

Într-o lume care cenzurează site-urile de editoriale și știri alternative ca NapocaNews.ro, vă rog să ne sprijiniți financiar printr-o donație pentru informații adevărate și pe românește.

Puteți face o donație prin transfer bancar:

Fundația Culturală Sarmisegetuza - Cluj
(proprietar NapocaNews.ro)
Cont IBAN: RO85BRDE130SV27532721300


👉 Preferi să donezi rapid online?

Poți sprijini NapocaNews.ro imediat folosind PayPal: