Desigur, cunoastem cu totii patrunjelul! Este una dintre cele mai cunoscute plante aromatice. Il presaram cu delicatete deasupra mancarurilor si ne place verdele sau crud dar si aroma sa primavartica, dar nu stim cat este de important pentru sanatate.

Nu stim ce componente miraculoase pentru sanatate contine aceasta planta, aparent banala. De fapt, patrunjelul este o adevarata magazie de nutrienti, vitamine si antioxidanti.

Patrunjelul este o planta specifica pentru regiunea Mediteraneeana si Sud Estul Europei, deci si pentru tara noastra. Patrunjelul se cultiva de mai bine de 2.000 de ani si, la inceput, patrunjelul era folosit in scop medicinal, nu ca aliment, relateaza Garbo.ro.

Grecii antici considerau ca patrunjelul este o planta sacra si de aceea il foloseau pentru a-i decora pe castigatorii din concursurile atletice si pentru a decora mormintele. Practica utilizarii patrunjelului ca decoratiune si planta aromatica pentru mancaruri are de asemenea o istorie lunga, ce ne intoarce inapoi, in vremurile Romei antice.

Cercetatorii de astazi au descoperit ca patrunjelul contine: vitamina K – 155.8%, vitamina C – 16.8%, vitamina A 12.8%, Fier – 2, 8%, Acid Folic (Vitamina B9) – 2,8%

BENEFICIILE PENTRU SANATATE ALE PATRUNJELULUI:

O legatura de patrunjel iti poate aduce cu mult mai mult decat frumusete in farfurie. Patrunjelul mai contine doua tipuri de componenete rare, foarte folositoare organismului nostru. Ne referim in primul rand la uleiuri volatile, ca de exemplu acidul miristic si apoi la flavonoide, care au proprietati antioxidante.

Patrunjelul este de asemenea, o sursa importanta de anti-oxidanti si o sursa excelenta de vitamina A si C.
Vitamina C are multiple functii, dar este benefica mai ales la ameliorarea bolilor cardiovasculare si presiunii crescute a sangelui. Consumul alimentelor bogate in Vitamina C ajuta la dilatarea vaselor de sange, ceea ce reduce riscul atacului de cord. De asemenea consumul de alimente care contin o cantitate mare de vitamina C ajuta la fortifierea sistemului imunitar. De asemenea, este facilitata si absorptia fierului in organism.

Vitamina C este de asemenea un agent anti-inflamator important. Si beta-carotenul, un alt component important al patrunjelului si important anti-oxidant are un rol recunoscut in functionarea optima a organismului. Dietele cu alimente bogate in Vitamina A sunt asociate riscului redus pentru boli ca ateroscleroza, diabet si cancer de colon. De asemenea, aceasta componenta ajuta foarte mult sistemul imunitar.[…]

Sursa: Healthy