La semnarea contractului, Napoca Security a întors-o ca la Ploieşti.Licitaţiile pe bani publici sunt mai mereu un cadou pentru firmele alese. Dacă până acum vorbeam de firmel d casă ale PDL, în ultima perioadă vorbim de noii fericiţi ai lictaţiilor publice, firmele de casă USL. Iar la Cluj, acest lucru se traduce prin câte o falangă a Gupului de firme Unirea, controlat de fraţii Bene. Grupul de firme Unirea, denumire dată după sediul acestora (halele fostei fabrici Unirea) este un conglomerat de firme, unel în insolvenţă, ombilical legate prin acţionariat şi legăturile acestora cu fostul ministru de Interne Ioan Rus: Panpetrol, Construdava, Construdava Subcontractor, Napoca Construcţii, IT Transilvania Invest SA, Napocamin, Ben Ben SA, Ben Ben Company SRL, Napoca Security, RIA Meridian (acţionari: Napocamin şi Romproduct Serv, deţinută de Puşcaş Ioana şi Rus Ioan Alexandru, fiica (căsătorită Puşcaş), respectiv fiul fostului ministru de Interne Ioan Rus).

În judeţ, la varii lucrări de reabilitare stradală din comunele judeţului, câştigătoare a fost Panpetrol. La Aeroportul Internaţional Cluj în asociere cu SC ICCO Systems SRL şi SC Geo Arc SRL, Napoca Construcţii şi-a adjudecat contractul de realizare a pistei de decolare-aterizare de 3.500 de metri (75 milioane euro), costul primei etape, pista de 2100 m fiind de 35 milioane euro. Aceeaşi firmă execută lucrările pentru Centrul de Management Integrat al Deşeurilor, de lângă Centura Vâlcele –Apahida, la preţul de peste 24 de milioane de euro plus TVA, precum şi construcţia drumului de acces, dinspre Centură, în valoare de 1,7 milioane lei.

De asemenea, Napoca Security şi-a adjudecat, după o licitaţie contestată în insanţă şi cu cântec, contractul de pază şi securitate al Aeroportului Internaţional Cluj, în valoare de 6,1 milioane lei.

La licitaţia de la Aeroport, pe lângă respectarea detaliilor tehnico economice din Caietul de Sarcini, în stabilirea câştigătorului licitaţiei, Aeroportul a impus ca 60% din punctajul final să fie reprezentat de preţul ofertat, 20% de timpul de intervenţie şi 20% de valoarea poliţei de asigurare pentru servicii de pază şi protecţie. Iar oferta câştigătoare a celor de la Napoca Security a fost una halucinantă, precum raportările comuniste de producţie la hectar! Napoca Security a raportat un preţ de 6,1 milioane lei, un timp de intervenţie de 3 secunde (!!!) şi o poliţă de 110 milioane lei. Preţul ofertat este unul peste media celorlalte firme, dar adjudecarea s-a făcut graţie celorlalte două oferte.

Dar, surpriză de propoţii, Napoca Security a promis un Mercedes şi a oferit un Trabant.

Mercedesul

În primul rând din start, trebuie notat faptul că un timp de intervenţie de trei secunde este imposibil! În trei secunde, un agent de pază nu se urcă în maşină şi să pornească motorul, ce să mai spunem de alarmare prin dispecerat şi deplasare la locul incidentului! Apoi, poliţa de asigurare aceasta este una aberantă: 110.727.500 lei , adică în jur de 25 de milioane de euro! La o poliţă de 25 milioane euro, rata lunară e de aproximativ 13-15.000 euro / lună. Numai că pentru Napoca Security contractul înseamnă preţul ofertat de 6,1 milioane lei pe opt ani. Adică un VENIT de 14.000 euro / lună. Adică Napoca Security a licitat la aeroport ca să aducă bani de acasă! Şi asta fără a pune la socoteală cheltuielile, salarii, etc etc….Aceste date erau curpinse în oferta celor de la Napoca Security, date potrivit cărora, de altfel, Napoca Security şi-a şi adjudecat licitaţia.

Trabantul

Numai că, la semnarea contractului, Napoca Security a întors-o ca la Ploieşti. Din cele oferite şi pe baza cărora a câştigat licitaţia aproape nimic nu mai apare în contractul semnat cu Aeroportul. Doar preţul, care oricum era cel mai mare dintre ofertanţi. Dar, toate celelalte atuu-uri cu care şi-a adjudecat licitaţia au dispărut peste noapte.

Să le luăm pe rând. În primul rând mirificul timp de intervenţie d trei secunde. Acesta nu mai apre nicăieri în contactul semnat. Apare doar,15 minute de la anunţare pe timp de zi şi 10 minute pe timp de nopate. TREI SECUNDE – CINCISPREZECE/ZECE MINUTE! E o mică, mare diferenţă!

Apoi, buclucaşa poliţă de asigurare. Iniţial Napoca Security se lăuda cu o ofertă ce avea inclusă o poliţă de 10 milioane lei, deşi se crea o poliţă de minimum un milion de euro! Dar, în contract ce găsim: „Articolul 15.20: Prestatorul are obligaţia de a încheia în termen de 10 zile de la semnarea contractului o poliţă de asigurare pentru servicii de pază şi protecţie în valoare de minim 1.000.000 Euro, cesionată în favoarea RA Aeroportul Cluj Napoca, pe toată durata contractului”. POFTIM??!?!?! Adică Napoca Security nici măcar nu avea poliţa iniţială de 110 milioane euro în baza căreia câştigase licitaţia??? Sau şi-a retras-o? Cum adică, tu câştigi licitaţia cu o poliţă pe care nu o ai şi apoi te angajezi să o închei după semnarea contractului? Ce să mai închei Napoca Security la 10 zile de la semnarea contractului? Poliţa pe care o avea?! Şi cu care a câştigat licitaţia?! Nu vă e ruşine stimaţi conducători ai RA Aeroportul Cluj Napoca?!! Chiar deloc?!

Misterul halucinantei poliţe de 110 milioane euro e lucidat chiar de Napoca Security. Aceasta a prezentat Aeroportului o poliţă cu clauze speciale nedeclarate acesteia, ci doar instanţei. În procesul de anulare a licitaţiei de la Curtea de Apel Cluj, Napoca Security afirmă negru pe alb că „în conformitate cu clauza III din Clauzele particulare anexă la Poliţa de asigurare 0097267/5.06.2013, în noţiunea de Asigurat sunt cuprinşi şi acţionarii, asociaţii, persoanele din conducera executivă precum şi prepuşii asiguratului”!!!!!!!! Adică poliţa care trebuia cesionată Aeroportului era una generală, nu doar de pază şi protecţie, ci se referea şi la persoane fizice! Din nou, nu vă e ruşine stimaţi conducători ai RA Aeroportul Cluj Napoca?!! Chiar deloc?! Păi ce aţi verificat stimabililor din comisia de licitaţie?! Putea să vină şi Lulu cu o firmă să vă promită timp de intervenţie 2 milisecunde, poliţă de 800 milioane euro făcută pe blocul lui tata şi voi l-aţi fi declarat câştigător?! Fără să verificaţi nimic?! Sau vi s-au înmuiat picioarel când aţi auzit de Napoca Security, de Fraţii Bene, de Bârluţiu, de Ioan Rus!? Nu vă e ruşine stimabililor semnatari ai contractului din partea RA Aeroportului ??!

Să recapitulăm: Napoca Security promite un Mercedes (timp de intervenţie de 3 secunde şi poliţă de asigurare de 110 milioane euro), câştigă licitaţia şi apoi oferă un amărât Trabant (timp de intervenţie de 10/15 minute şi o poliţă de minim un milion de euro, încheiată în 10 zile de la semnarea contractului!)

Grav nu este că Napoca Security a tras în piept ditamai RA Aeroportul Cluj Napoca. E o firmă privată, în goana după profit! Justiţia va stabili dacă a procedat corect sau nu, dacă a înşelat sau nu! Sperăm că va stabili ÎN SPIRITUL ŞI LITERA LEGII pentru că, premieră în Justiţia clujeană, în procesul privind licitaţia, judecătorii s-au retras la un moment dat SĂ ASCULTE ÎNREGISTRAREA ŞEDINŢEI ANTERIOARE PNTRU A SE LĂMURI ASUPRA UNUI ASPECT!!

Grav este că funcţionarii publici, plătiţi din banii noştrii AU ÎNCHIS OCHII LA ASEMENA FĂRĂDELEGI! Li s-a promis un Mercedes – şi acela cu kilometrajul dat peste cap – şi au acceptat un amărât de Trabant. Totul pe banii contribuabilului. Oare despre ce vorbim aici?! Neprofesionalism sau înşelăciune şi fapte penale?!Oare cei din comisia de licitaţie şi persoanele care au semnat contractul de Trabant cu Napoca Security, funcţionari publici care şi-au bătăt joc de un contract de 6,1 milioane lei , bani publici, ce salarii au domnii bugetari?….Şi ce i-a împins să accepte aşa ceva?!

Napoca Security este o firmă ombilical legată de conglomeratul de firme deţinut de Ioan Bene, fostul partener de afaceri al ex ministrului de Interne Ioan Rus, vicepreşedintel PSD naţional. Napoca Security a încercat să îşi acopere urmele schimbându-şi acţionariatul. Astfel, fostul fotbalist Alin Bănceu a „ieşit” din firmă, acţionar unic devenind înainte dlicitaţie un aparent oarecare tânăr Marchiş. Doar aparent oarecare, pentru că mama sa, doamna Marchiş, este tocmai asociata lui Ioan Bene în Ben Ben SA. Bănceu era partener de afaceri cu Ioan Bene, deţinând împreună o serie de firme şi având societăţi care erau chiriaşe în spaţii deţinute de Ioan Bene. Mai departe, Napoca Security l-a adus ca şi administrator pe fostul adjunct al IPJ Cluj şi al Poliţiei municipiului, ex comisarul şef Aurel Bârluţiu.

Rămânând la Napoca Security ar mai fi de spus că în week end-ul 16-17 noiembrie, arma unuia dintre angajaţii noii firme care asigură paza Aeroportului, Napoca Security, s-a descărcat în timp ce agentul asigura paza perimetrului Aeroportului. Explicaţia este halucinantă: agentul, care s-a împuşcat în umăr, SPĂRGEA NUCI CU PISTOLUL DIN DOTARE CARE AVEA ŞIGLONŢPEŢEAVĂ! Mai mult, Napoca Security a debutat cât se poate de lamentabil în contractul de pază al Aeroportului, contract pe bani publci. Joi seara, 14 noiembrie, în chiar prima zi de pază pentru Napoca Security, la Aeroportul Internaţional Avram Iancu Cluj oricine, putea face orice în perimetrul aferent parcării şi aerogării. De la banalul scandal datorat parcării, la furt sau Doamne Fereşte,vreun act de violenţă sau de terorism. Astfel, în ciuda faptului că Napoca Security a câştigat prin licitaţie un contract în valoare de peste 6 milioane de lei, bani publici, în prima zi în care Napoca Security trebuia să asigure paza Aeroportului, firma clujeană şoma pe bani publici. Aeroportul era cufundat într-un semiîntuneric jenant, şi, nicăieri nici ţipenie de agent de pază. La barierele de acces Aeroport, pustiu! Nici picior de agent de pază. În perimetrul aferent parcării Aeroportului ori în zona gardului de lângă aceasta sau în zona standului de taxi la fel, nimeni, nicăieri…

Mihai PETEAN, Sursa: Cotidianul