Planeta intreaga s-a scandalizat dupa ce Grupul pentru Dialog Social al dlor (?) Brucan, Plesu si Patapievici si organul lor de presa au sesizat Centrul Extraterestru de Antisemitism asupra unui colind… “antisemit” difuzat intr-o emisiune cu un titlul, trebuie sa recunoastem, foarte asortat: “Alege verde!” 🙂

Insusi Ministrul de Externe al Romaniei (?!) (deci tipul care sta pe locul lui Gafencu) a “luat act cu indignare” de transmisia TVR Cluj (se vede treaba ca lui Titusulica Corlatean chiar i s-a urcat functia la cap…) Pretinsul prezidentiabil de mucava Crinel Antonescu s-a “autosesizat” si el, sarind din baie direct in putul intunecat al propriei gandiri: e o “bomba”, “scandaloasa spre nebunie” (un colind?). Federatia Comunitatilor Evreiesti pretinde scuzele TVR (sa i le dea fostul aghiotant de tain(a) al lui Basescu, Elwisica) iar Ambasada Israelului combate “alarmata”. Serviciul de Informatii al Extraterestrilor e, si el, in alerta maxima: sa nu explodeze bomba – colindul – in bratele unor “legionari” care ar ocupa TVR-ul peste noapte. Mai lipseste ca Ponta sa fie transformat in MAV (Man Aerial Vehicle) si ejaculat din avionul de Johhansburg direct pe Zidul Plangerii iar apoi, spre “finalizarea” zilei, sa iasa si cucu’, ca tacamul sa fie complet.

Revenind la Ambasada Israelului, mi se pare rusinos din partea instantelor diplomatice evreiesti sa reclame un colind traditional, mai ales cand propriul imn, al Israelului, este “Cucuruz cu frunza-n sus” cules de nobilul compozitor Guilelm Sorban, tatal lui Raoul Sorban, un salvator al evreilor de holocaustul hungaro-nazist. Adica traditia noastra milenara a dat si Imn Israelului si acum e pusa, mult prea grabit, la zid? Cum ar fi ca Ambasada Romaniei in Israel sa condamne edificiul cultural care imprejmuieste cu beton si sarma ghimpata, metaforic probabil, teritoriile palestiniene ocupate? Nu-i frumos, stimati diplomati aflati intr-o tara gazda, pe care trebuie sa o respectati, cu toata cultura ei ancestrala! Mai ales cand intreg scandalul a fost generat de… un cosangean al neamului reliefat in colind: Adrian Rozenberg, director adjunct ai producator executiv la TVR Cluj.

Pe scurt, ca n-am timp: conform surselor portalului Stiri de Cluj in timpul transmisiei “antisemite” “la coordonare în studio era Adrian Rozenberg, directorul Stiri – Programe, iar pe teren se afla Radu Anghel, realizator TVR Cluj. Conform procedurii, producatorul este obligat sa verifice tot playlist -ul emisiunii. Mai mult: se întocmesc fișele pentru drepturile de autor, care se transmit la Bucuresti, la TVR, si de acolo la ORDA. Producătorul este direct responsabil de emisie“. Deci, se stia tot.

Cine este Adrian Rozenberg?

Tanarul ziarist Adrian Rozenberg s-a “lansat pe sticla” la ProTv, a trecut pe la Kanal D, pentru ca apoi, in pofida reducerilor masive de personal, sa-si gaseasca un culcus la TVR, ca reporter, iar de aici sa fie de-a dreptul parasutat la TVR Cluj, de catre Elwis, Saftoiul lui Basescu si Patriciu, direct intr-o functie manageriala, de conducere, fara nici o experienta in domeniu, la doar douazeci si ceva de anisori. Dar acasa, de unde a plecat. Ce “bafta” pe el!

Fostului sef al TVR Cluj “i-au fost impusi din partea conducerii de la Bucuresti doi adjuncti, Adrian Rosenberg pe partea de stiri si pe doamna Pakai Eniko, aceasta fiind responsabila pentru redactia de stiri minoritare”, scria Gazeta de Cluj in februarie anul acesta. 31 de angajati ai TVR Cluj au fost disponibilizati la inceputul anului pentru “eficientizare” (am vazut-o, chiar ieri, in Parlament, cand Raportul TVR a fost aruncat la cos si conducerea demisa).

Adeverul il prezinta asa: “S-a născut la 31 octombrie 1984, la Cluj-Napoca. Este român de religie mozaică şi provine dintr-o familie de evrei religioşi care s-a stabilit în jurul secolului al IX-lea în zona Bistriţei. Aceste detalii le-a descoperit în timpul realizării unui reportaj, pe vremea în care lucra la Pro TV. Şi-a început cariera în 1998 ca freelancer la ziarul local „Adevărul de Cluj“. Prima slujbă ca redactor a avut-o la Radio Renaşterea, iar un an mai târziu, în 2001, s-a alăturat echipei CD Radio din Cluj-Napoca. A urmat colaborarea cu Romantic FM, unde a fost timp de doi ani radio DJ, iar în 2004 s-a angajat la Antena 1 Cluj ca editor de imagine şi corespondent. Un an mai târziu a intrat în echipa Pro TV Cluj în calitate de corespondent, unde a fost implicat în proiecte precum „România, te iubesc“ şi „Te vezi la Ştirile Pro tv“.”

FacemMedia, un blog de profil din Cluj, relata la inceputul anului ca “Adrian Rozenberg, angajat ca reporter la ştiri, a fost numit coordonator cu atribuţii de producător executiv peste departamentele programe şi actualităţi“. In luna august, acelasi blog specializat dezvaluia cum Adrian Rozenberg a ajuns producător general la TVR Cluj, dupa ce contracandidatul sau, Alina Olar, s-a retras in mod ciudat inainte de finalul concursului.

Tot FacemMedia ne spune si cum a fost numit Rozenberg din simplu reporteras mare grangur la butoanele emisiunilor, iata, “antisemite”: “Cineva l-a sustinut pe Adrian Rozenberg si asa a ramas. Pe stilul “stiu eu pe cineva…”. Acel cineva este, spun sursele noastre, un om cunoscut din TVR, fost la PRO TV, care a lucrat impreuna cu Rozenberg. Si care, atentie!, a fost unul dintre invitati la nunta tanarului om de televiziune clujean. Si inca ceva: acesta a fost trimisul TVR Bucuresti in comisia de evaluare a angajatilor de la Cluj. Este vorba despre Cristian Tabara, cunoscut si ca “Parintele” Tabara”. “Parintele” scapat foarte lejer de acuzele de viol si pedofilie aduse de fiica prietenei sale numeste, iata, oameni in functii la Cluj, care, desi sunt evrei, genereaza scandaluri antisemite cu repercursiuni interne disproportionate si implicatii externe neprincipiale fata de statul gazda, Romania.

Prietenii stiu de ce (aici nu stiu daca sa pun semnul intrebarii sau al exclamarii asa ca le las pe amandoua 🙂 )!?

PS: Explicatii stiintifice ale colindului “antisemit”:

Transcrierea (proasta) a revistei 22 preluata pe nemestecate de toata presa (doar) de limba romana:

“A născut un fiu frumos / Anume Iisus Hristos / Toată lumea i se-nchină, / Numai jidovii-l îngână. / Jidovan afurisit (in realitatea Jidov, neam afuristit) / Nu l-ar răbda Domnul sfânt / Nici în cer, nici pe pământ.. Numai la corlan (= horn), la fum, / Acolo-i jidovul bun, / Să iasă şfară (= fum) în drum”.

1. “Versurile din colind se referă la afumătoarea din Ardeal care de multe ori era afară, iar expresia arată că cei ce îl neagă pe Hristos nu merită să fie ţinuţi în casă ci lângă afumătoare, în curte, sau chiar afara în drum. A se vedea mai jos, pe la mijlocul explicatiei:
cotlón (cotloáne), s.n. — 1. Foc primitiv, făcut cu pietre îngrămădite, care protejează flăcările. — 2. Nişă, firidă. — 3. Ascunzătoare, vizuină. — 4. Loc stîncos, stîncărie. Mag. katlan (DAR), din sl. kotĭlŭ „căldare” (Miklosich, Slaw. Elem., 26; Miklosich, Lexicon, 306; Cihac, II, 76), cf. cocli, şi ceh. kotlina „căldare, crater”. Este dublet de la coclan (var. cotlan, corlan), s.n. (Olt., cămin), ca şi de la coclauri, s.n. pl., cu sing. analogice coclaur şi coclaur şi coclaură (loc stîncos, creastă, ţanc), care pare a proveni de la un sing. *coclău, var. de la cotlon 4 (după DAR, din mag. kö „piatră”; după Byck-Graur, 28, din sl. *kotlavŭ). — Der. cotloni, vb. (a face fumar la un cuptor; a iscodi, a căuta); cotloneală, s.f. (căutare, cercetare). Dicţionarul etimologic român, Alexandru Ciorănescu, Universidad de la Laguna, Tenerife, 1958-1966″


Colindul "antisemit" – Hitul anului de ZiaristiOnlineTV

2. “In primul rand nu este “jidovan afurisit”, cum a scris Revista 22 si cum au preluat toate televiziunile, ci “jidov, neam afurisit”. Sunt colinde din toate zonele, mai ales din Transilvania, care fac referire la momentul judecarii lui Hristos de catre Pilat in fata multimii din Ierusalim : “Iar tot poporul a răspuns şi a zis: Sângele Lui asupra noastră şi asupra copiilor noştri!” (Matei 27,25).
Este blestemul nerecunoasterii lui Hristos, Mesia cel asteptat de atatea veacuri de neamul israelitean si proorocit de profetii sai. Arhaic vorbind afurisenia insemna ruperea de comunitate, anatema.
In al doilea rand referirea focului ca loc de pedeapsa este legata de “iezerul de foc şi de pucioasă”. Practic ultimele versuri se refera la o viziune populara a iadului.”

Victor Roncea