Deocamdată avem o pistă de 2.100 metri, realizată de Napoca Construcţii, firmă patronată de Ioan Bene, care acum se află în arest preventiv pentru spălare de bani şi dare de mită către preşedintele CJ Cluj, Horea Uioreanu – şi el în arest preventiv. Preţul la care s-a constractat realizarea pistei a fost de 32 milioane euro. Când s-a tras linie, după o serie de majorări şi acte adiţionale, s-a ajuns la 42 milioane euro. Pista are 2.100 metri lungime şi 45 m lăţime, mergând până la 60 m cu acostament. Apoi, a urmat APRON 4 (platformă pentru parcarea aeronavelor de mare capacitate de categorie D şi E – aeronave cargo), lucrare estimată la 5 milioane lei de IPTANA, dar realizată de Napoca Construcţii a lui Ioan Bene fără autorizaţie şi fără licitaţie cu suma de 16 milioane lei.

Tragem linie: una bucată pistă de 2.100 plus platformă parking la 45 milioane euro. Teoretic, e greu de cuantificat aşa ceva. Cine e specialist în piste, platformă parking avioane şi APRON-uri?! Dar ce să vezi! Surpriză de proporţii. Lângă Braşov, la Ghimbav se face un ÎNTREG AEROPORT MODERN CU ACEEAŞI SUMĂ.

România va avea în 2015 un nou aeroport internaţional, în judeţul Braşov, la Ghimbav. Acesta va avea o pistă de 2.800 metri, cu o lăţime de 45 de metri, plus acostamente de 7,5 metri. Lucrarea pentru pistă a fost adjudecată cu 12,7 milioane de euro, iar constructorul este aproape de a o termina, încadrându-se în costul planificat! La Cluj, pista are o lungime 2.100 metri şi aceeaşi lăţime, 60, dar a fost constractată la 32 milioane euro şi realizată cu 42 milioane euro. Mai mult decât triplu faţă de Braşov.

Mihai Petean, Cotidianul.ro