Dacia şi Ford au adus afacerile celor mai mari zece jucători din industria auto la un nou maxim istoric: 6,6 mld. euro, peste recordul din 2007

Automobile Dacia doboară record după record. Cum a început „loganizarea” industriei auto.

Două din cele cinci modele auto produse în Ro­mânia – Dacia Sandero şi Duster – au urcat în primele patru luni ale acestui an în top 25 cele mai bine vândute autoturisme de pe piaţa europeană, potrivit datelor best­sel­lin­­gcars­blog.com care au centralizat rezulta­tele de pe 28 de pieţe europene.

Sandero, cel mai bine vân­dut model Dacia la nivel european, a urcat pe locul 18, cu peste 51.200 de unităţi comer­ciali­zate, în creştere cu 57% faţă de perioada similară a anului trecut, când se clasa pe locul 24. De asemenea, tot în top 25 a urcat şi SUV-ul Duster, cu 42.400 de unităţi vân­dute, în creştere cu 33%, fapt ce i-a permis să treacă de pe locul 43 pe 25. Sandero se menţine la o dis­tanţă de circa 3.000 de unităţi de crossoverul Renault Captur şi peste modele precum Peugeot 208 sau 308.

WikiZF: Profilul companiei Automobile-Dacia S.A.

În total, marca Dacia cu cele şase modele s-a clasat pe locul 15 la nivel european în intervalul ianuarie-aprilie, urcând o poziţie în clasament cu aproape 125.600 de maşini, cu 40% mai mult decât în perioada similară a anului trecut.

Cu acest volum, Dacia a reuşit să depăşească brandul sud-coreean Kia, care a coborât pe locul 16, cu 123.000 de unităţi, dar în continuare este sub Hyundai, care a vândut aproape 143.000 de maşini în acelaşi interval.

Ford B-Max, singurul model al construc­to­rului american asamblat în uzina de la Craiova şi care anul trecut era pe locul 59 în topul celor mai bine vândute modele la nivel european, nu a reuşit să urce în acest an în top 50.

Continuarea pe ZFCorporate