România TV a publicat recent o nouă înregistrare cu fostul deputat Sebastian Ghiță la întâlnirea cu generalul SRI Florian Coldea din februarie 2015, la casa de vacanță de la Cheia a mogului media. Discuția reprodusă de urmăritul/acuzator e interesantă și ne lămurește de ce România nu are autostrăzi, pentru că de fapt nu se dorește acest lucru de către aliații din NATO și UE? Fostul deputat a dat publicității imagini cu el și cu Florian Coldea dintr-o vilă de la Cheia unde Sebastian Ghiță susține că adjunctul SRI era oaspete. El a acuzat faptul că europenii nu au dorit construcția autostrăzii Comarnic-Brașov. El a acuzat ”un cult al fricii printr-o avalanșă de dosare” a Sistemului. Fostul deputat a menționat că Florian Coldea l-a amenințat pe Victor Ponta că îl va aresta împreună cu mai mulți angajati CNADNR, dacă fostul premier va continua construcția autostrăzii Comarnic – Brașov întrucât ”europenii vor să construiască autostrada Pitești-Sibiu pentru că pe acolo e definit culoarul european” iar de restul banilor ”trebuie cumpărat armament”. Sigur avem doar mărturia unui mogul media urmărit penal, iar Coldea și SRI au refuzat să dea un comunicat de presă pentru a lămuri acuzația deosebit de gravă. Realitatea în schimb se vede cu ochiul liber: românii nu circulă pe autostrăzi pentru că nu le au, iar guvernul Cioloș a realizat în 2016 doar ZERO kilometri în acest domeniu vital pentru economia țării. După 27 de ani de la revoluție nu avem o autostradă care să străbată Munții Carpați și să lege regiunile istorice ale țării, iar autostrada Borș – Debrețin s-a amânat se pare sine die după țeapa autostrăzii Transilvania dată de o firmă controlată de americani. Cel puțin prin aceste dezvăluiri avem o informație concretă: de ce nu se fac autostrăzi în România! Trebuie să cumpărăm armament pe bani mulți de la americani și aliații NATO pe motiv de pericol rusesc!?

Până acum modernizarea cele două fregate achiziționate cu sume exorbitante din Marea Britanie în 2003, Regele Ferdinand (F-221) și Regina Maria (F-222) ne costă 220 de milioane de euro, 110 milioane pentru fiecare navă – sumă care trebuie să includă sistemele electronice (radare, sonare, echipamente de război electronic) și noile sisteme de armament (rachete antinavă, rachete antiaeriene și tunuri ușoare). Mai nou există la oficialii statului român mentalitatea: de ce să construim autostrăzi pentru români, când sistemul ”noii securități” vrea să dea banii, cu comisioane grase, companiilor de armament controlate de americani și membrii NATO. Se vrea acum cumpărate avioane F35 în România folosindu-se aceeași marotă ideologică: să nu fim atacați de Federația Rusă Un avion F-35 costă în momentul de față 97 de milioane de euro, iar o escadrilă ar costa peste 1,1 miliarde de euro. Adică aproape dublu față de cele 628 de milioane de euro plătite de România pentru cele 12 avioane F-16, bani în care au intrat și armele, muniția și un radar de coordonare. Pe lângă acestea se adaugă sume de la bugetul național prevăzute pentru blindate și transportoare americane. Toate aceste costuri financiare costisitoare pentru cumpărarea de armament de la aliații din NATO, iată că blochează la propriu construcția de autostrăzi în România. Nu mai sunt bani pentru autostrăzi, ci doar pentru armament! Cred că cel mai bine ar fi ca România să aibă relații de bună vecinătate și să promoveze pacea în regiune, pentru ca să poată să ia banii de la bugetul de armament în vederea redirecționării acestora la construcția de autostrăzi. Românii ar fi mai câștigați cu autostrăzi, iar șmecherii cu funcții în stat, care iau comisioane din cumpărarea de armament vor rămâne cu buza umflată. Alianța NATO devine deja prea costisitoare pentru România și se simte la buzunarele românilor, care circulă pe drumuri cu gropi visând cu ochii deschiși la autostrăzi, pe care nu le vor avea încă pentru că trebuie să cumpere tancuri.

Ionuț Țene

descarcare