Preşedintele PNL Cluj-Napoca, Dan Tarcea, susţine că lipsa infrastructurii pentru transporturi – aici intră și autostrăzile – e una din cele mai mari probleme ale României.

„Foarte multe dintre tunurile date bugetului național după Revoluție au fost legate de proiecte pentru reparații sau construcții în rețeaua rutieră. Din cauza lipsei de infrastructură România este într-o zonă gri pentru orice investitor sau turist străin. Cum să-și permită vreun străin să facă investiții, sau să facă turism, într-o țară în care poți ajunge în 2-3 ore cu avionul și apoi îți ia între 6 și 12 ore să ajungi la destinație, la care se adaugă și riscul extrem de crescut de a avea un accident în vreun sătuc prin care trece drumul numit pompos național sau european (vedeți colecția de carnagii zilnice anunțate de televiziuni ). Și când spun cel puțin 6 ore, nu mă refer la cine știe ce distanțe de parcurs – uneori îți ia jumătate de zi să ajungi de la Otopeni la Gara de Nord – asta dacă vorbim numai despre capitala unei țări europene zice-se”, a spus azi Tarcea.

De aceea este foarte bine că se construiesc autostrăzi. Numai că ar fi mai bine dacă aceste autostrăzi s-ar construi după nevoile sociale și economice ale României, și nu conform unor partipriuri politice așa cum se întâmplă acum.

Conform Masterplanului pe Transporturi făcut public de către Ioan Rus, prioritar electoral acum este să se facă autostrăzi înspre zone în care nu avem autostrăzi până la “autostrăzile” de care vrea ministrul Ioan Rus să ne conecteze. Nu avem nici o justificare socială și economică care să valideze construcția autostrăzilor Bacău – Braşov şi Iaşi – Autostrada Transilvania, atâta vreme cât nu există nici o legătură de același calibru al României cu exteriorul. În afară de promisiuni electorale, ce anume va circula pe tronsoanele ee autostradă până la Braşov şi Turda dinspre Vest? Nimic. Deci, asistăm doar la o simplă gargară electorală, nu la prezentarea unui Masterplan pe Transporturi.

PNL Cluj-Napoca consideră că este mult mai important pentru România să fie finalizate legăturile rutiere de mare viteză ale țării cu partenerii din vest. Să se finalizeze coridoarele europene, să nu mai vedem TIR-uri pe drumurile județene – cu cortegiul de nenorociri auto pe care această subdimensionare a rețelei rutiere o aduce. Este necesar să se țină cont de interesele sociale, economice și politice ale României, nu de cele electorale ale PSD și să se finalizeze, prioritar, acele tronsoane de autostradă utile precum cel dintre Pitești și Sibiu, cel dintre Nădlac și Arad, cel dintre Suplacu de Barcău și Vama Borș șamd.

 

Radu Ştefan