Distribuie articolul

Asociaţia Utilizatorilor Restanţi din Contractele de Leasing solicită un amendament la legea împrumutaţilor bancari restanţi care restituie imobilul în schimbul ştergerii datoriilor, ca şi utilizatorii restanţi din Contractele de Leasing să restituie autovehiculele firmelor de leasing fără a mai achita vreo diferenţă.

Pe principiul că unde merge mult, merge şi mai puţin, dacă împrumutaţilor bancilor li se şterg datoriile mari prin predarea vilelor, caselor de vacanţă, bunkerurilor atomice, şi utilizatorii din contractele de leasing solicită ca în schimbul predării autoturismelor să fie iertaţi de plata diferenţelor.

Spre deosebire de debitorii ipotecari ai bancilor, care şi-au asumat un risc împreună cu banca (spun ei acum), atunci când au cumparat cu 2000, 3000 ori chiar mai mult m.p. de locuinţă, iar în prezent preţul este mult sub jumătate, imobilele depreciindu-se nejustificat şi nu din vina lor, tot aşa şi utilizatorii în sistem leasing sunt mult mai afectaţi de scăderea dramatică a preţurilor autoturismelor. Dacă la încheierea contractului de leasing autovehiculele Lamborghini, Ferrari, Bugati, Bentley, Porsche, Mercedes ori BMW costau o mică avere de câteva sute de mii de euro sau chiar peste un milion, acum, abia se pot vinde pe o Lada, Dacia ori Skoda (pentru cei mai norocoşi).

Într-un stat cu o puternică latură socială, de intrajutorare, echitabil ar fi ca cei care plătesc creditele neputincioşilor care au avut ambiţii mari la contractarea creditelor, să achite si diferenţele din contractele de leasing.

Daca restanţierii la bănci şi-au dorit locuinţe mari şi luxoase pe care nu şi le permit din salariul amărât de bugetar, şi utilizatorii din contractele de leasing se declară învinşi, îşi recunosc neputinţa de a-şi mai achita ratele la autoturismele pentru care nu-şi mai permit nici macar să le faca plinul. E vina lor pentru cât a ajuns benzina în Romania?

Şi dacă populația va achita aceste sume, propunem ca în beneficiul cetătenilor, autoturismele să fie preluate de stat pentru poliția română. Avem deja din partea câtorva membrii mai neputincioşi la plată, dar sârguincioşi în restituire, un Bugati Veyron, cu anvelopele uzate, dar pot fi cumpărate unele reşapate cu 19.000 de euro (la care se adauga tva daca doriţi factura), preţul este pe bucată, un Ferrari Testarossa cu urme de incendiu în urma unei autoaprinderi (poate fi reparat în cateva luni pentru suma de 175.000 euro, suma care intră pe CASCO, bineînţeles, dar la care exista o restanţă de 90.000 de euro), un Mercedes SLK stare impecabilă, un BMW Z8, un Lamborghini Aventador etc.

În acest fel, nu le-ar mai fi ruşine politicienilor ori judecătorilor corupţi, când sunt săltaţi de mascaţi dintr-un Bentley Continental GT de exemplu, care costă mai mult decât tot beciul arestului capitalei.

Să sa ascundă poliția din Dubai cu dotările lor cu tot!

MAAN

PS. Să ne ferească Dumnezeu să predea preoții bisericile că nu-și mai permit a le întreţine! Sunt mii! Şi se ţin cu mulţi bani!

(pamflet)