A fost lansat Barometrul de Consum Cultural pe anul 2022. Doar 20% dintre români au fost să vadă o piesă de teatru anul trecut, faţă de 29% în anul 2019.

La muzee, expoziţii sau galerii de artă au mers în 2022, 30% dintre români, cu opt procente mai puţini decât înainte de pandemie.

A crescut însă apetitul pentru vizitarea obiectivelor în aer liber, monumente istorice sau arii arheologice.

Datele apar în Barometrul de Consum Cultural 2022, prezentat public astăzi în cadrul Festivalului Naţional de Teatru.

Prin comparaţie cu alte ţări, suntem la un nivel scăzut de consum cultural, pentru că nu avem o infrastructură egal răspândită.

Ceea ce se remarcă este faptul că nu am revenit la consumul cultural de dinainte de 2019.

Barometrul de Consum Cultural este cel mai amplu studiu la nivel naţional care măsoară practicile consumatorilor de cultură şi revine după o pauză de 3 ani, cauzată de efectele sociale şi economice ale pandemiei de COVID-19.

NapocaNews