Alaturi de vitamine, mineralele esentiale au un rol vital pentru buna functionare a organsimului. In ceea ce priveste zincul, acesta are rol important in sanatatea pielii. Nu intamplator zincul este unul din ingredientele esentiale in unguentele si lotiunile pentru piele. La nivel celular zincul este cel care determina, sustine si stimuleaza procesele regenerative ale epidermei, impotriva elementelor nocive din aer.

Zincul este unul din mineralele pe care organismul le procura prin alimentatie. In absenta zincului preocesele regenerative celulare nu pot avea loc. In adolescenta, consumul de alimente bogate in zinc poate preveni sau ameliora acneea juvenila.

Ca o dovada in plus a faptului ca zincul face pielea frumoasa stau studiile de specialitate care au demonstrat ca zincul ajuta in procesul de vindecare a ranilor superficiale si previne suprainfectarea acestora. Zincul actioneaza ca un antibacterian natural prevenind inmultirea germenilor. Multe din produsele farmaceutice care trateaza eruptiile cutanate contin oxid de zinc.

Pentru toate calitatile sale zincul, este inclus in cremele de protectie solara, deoarece are capacitatea de a reflecta razele ultraviolete, extrem de danunatoare pentru piele.

Cele mai bune surse de zinc sunt: fructele de mare, pestele, carnea de vita, carnea de pui, semintele de dovleac, ciupercile, spanacul si fasolea boabe. Cerealele integrale contin si ele catitati importante de zinc.

De cat zinc ai nevoie?

Copii – de la 2 la 8 miligrame pe zi, in functie de varsta.
Barbati: 11 miligrame pe zi.
Femei: 8-10 miligrame pe zi.
Femei gravide: 11-12 mg pe zi.
Femei care alapteaza: 12-13 mg pe zi.

Sursa: Femeia.ro