Papa Francisc a pledat, într-un interviu difuzat în revistele iezuite din întreaga lume, pentru o Biserică mai deschisă şi mai primitoare care nu se închide în comportamentele rigide din trecut, în special în ce priveşte homosexualitatea şi divorţul, scrie France Presse într-o analiză.

“Afirmaţii revoluţionare”, a comentat vineri cel mai mare cotidian italian, Corriere della Sera, referindu-se la declaraţiile Papei, publicate în ajun de revistele iezuite. “Fără menajamente, Papa marchează un punct de cotitură în Biserică”, titrează la rândul său International Herald Tribune.

Interviul de 30 de pagini a fost perceput drept un eveniment, prin maniera binevoitoare în care capul bisericii catolice a vorbit despre persoanele care se simt discriminate de Biserică, notează agenţia franceză de presă.

Papa i-a îndemnat pe preoţi să fie alături de homosexuali, de femeile care au suferit avorturi, de cei divorţaţi şi recăsătoriţi, luând în considerare “situaţia reală” a acestora. “Miniştrii Evangheliei trebuie să fie persoane capabile să încălzească inimile oamenilor, să parcurgă un drum alături de ei”, dar “amestecul spiritual în viaţa persoanelor nu este posibil”, se arată în două pasaje cheie din interviu, potrivit agenției franceze, preluată de Agerpres.

În opinia sa, biserica trebuie să fie ca “un spital de campanie” care îngrijeşte de urgenţă “rănile” vieţii. O ploaie de “prescripţii”, “denunţuri privind lipsa ortodoxiei”, “mici precepte” riscă, altfel, să clatine Biserica, precum “un castel din cărţi de joc”, în timp ce anunţul “misionar” al lui Isus este o veste bună pentru toţi, a spus Suveranul Pontif.

Reformele atât de aşteptate ale structurilor bisericeşti nu par a fi prioritatea papei argentinian, mai notează AFP, semnalând că interviul dat de Suveranul Pontif nu aduce nicio modificare a dogmelor în privinţa a ceea ce se consideră a fi păcatul, deoarece el continuă să facă trimitere la catehism. Noutatea o constituie abordarea extinsă a “milei”.

Papa Francisc se desparte de predecesorii săi Papa Ioan Paul al II-lea şi Benedict al XVI-lea, care puneau accentul pe interdicţii. Tot o modalitate de a depăşi neînţelegerea cu lumea modernă, focalizată pe temele sexualităţii, notează AFP.

NapocaNews